شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۲:۰۰
۰ نفر

گروه بورس: ماجرای واگذاری سهام مخابرات به مراحل جدی‌تری وارد شده‌است.

شرکت مخابرات مهلت نهایی برای تبدیل ودیعه‌ها به سهام را تیر ماه اعلام کرده و گفته می‌شود چند شرکت خارجی برای خرید سهام شرکت مخابرات ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.

سازمان خصوصی‌سازی هم شیوه واگذاری سهام مخابرات را تعیین کرده است.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در این باره گفت: 30 درصد سهام شرکت مخابرات در قالب سهام عدالت واگذار می‌شود.

غلامرضا کردزنگنه در گفتگو با فارس اظهار داشت: براساس مصوبه هیأت دولت دو سازمان حاکمیتی مخابرات شامل سازمان ارتباطات زیرساخت و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است و به جز این‌ها سهام  33 شرکت مخابراتی واگذار خواهد شد.

کردزنگنه خاطرنشان کرد: کمیته‌ای شامل مخابرات، بورس و سازمان خصوصی‌سازی در حال بررسی چگونگی واگذاری سهام مخابرات است اما ارزش دارایی‌های شرکت‌های مخابراتی 13 هزار میلیارد تومان است که 9 هزار میلیارد تومان آن به مردم واگذار می‌شود و 4 هزار میلیارد تومان به صورت ودیعه است.

تبدیل ودیعه‌ها

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مورد تبدیل ودیعه‌های مردم نزد مخابرات به سهام، تصریح کرد: کمیته‌ای در حال بررسی این موضوع است و تبدیل ودیعه‌های مردم به سهام تنها یک گزینه مورد بررسی است و این موضوع هنوز قطعی نشده است. 

مشتری خارجی

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران هم  با اشاره به اینکه چند شرکت خارجی برای خرید سهام شرکت مخابرات ایران اعلام آمادگی کرده‌اند گفت: با توجه به این که اپراتور اول تلفن همراه هنوز پروانه‌ اپراتوری ندارد، منتظریم این پروانه از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دریافت شود تا در مورد خرید سهام مخابرات توسط شرکت‌های خارجی تصمیم‌گیری و شرایط لازم را اعلام کنیم.

صابر فیضی در گفتگو با ایسنا، درباره‌ آخرین وضعیت تبدیل ودیعه‌های مشترکان تلفن همراه و ثابت به سهام در بورس گفت: منتظر اعلام نظر مشترکان مخابرات برای تبدیل کردن ودیعه‌های آن‌ها به سهام و یا حفظ وضعیت فعلی ودیعه‌ آن‌ها در مخابرات هستیم.

مهلت

او با اشاره به این که مشترکان تلفن همراه و ثابت تا تیرماه فرصت دارند تمایل نداشتن خود را برای تبدیل نکردن ودیعه‌ آن‌ها به سهام در بورس اعلام کنند، گفت: در حال حاضر کمتر از یک صدم درصد اعلام کرده‌اند که تمایل ندارند ودیعه‌ آن‌ها به سهام تبدیل شود از این رو این ودیعه به شکل امانت در شرکت مخابرات ایران باقی خواهد ماند.

او خاطر نشان کرد: پس از پایان یافتن فرصت مشترکان، اطلاعات لازم در مورد ودیعه‌های آن‌ها برای تبدیل سهام و ورود در بورس در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار می‌گیرد تا درباره‌ این که آیا ودایع قابلیت تبدیل به سهام را دارند، تصمیم‌گیری شود.

به گفته‌ او سازمان خصوصی‌سازی درباره‌ به روزشدن ودیعه‌ها تصمیم‌گیری خواهد کرد و شرکت مخابرات تنها ارزش ودیعه‌هایی را که در دفاتر ثبت شده، به این سازمان اعلام می‌کند.

کد خبر 21812

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز