دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۳:۰۰
۰ نفر

گروه بورس: رئیس سازمان بورس از امضای تفاهم‌نامه‌ای خبر داد که براساس آن راه برای عرضه سهام ایرانی در بورس مالزی هموار می‌شود.

قرار است شنبه 29 اردیبهشت در تهران قراردادی به همین منظور بین سازمان بورس و اوراق بهادار ایران با کمیسیون اوراق بهادار مالزی امضا شود.

به گزارش اطلاع‌رسانی بورس، علی صالح آبادی افزود: امضای این تفاهم‌نامه زمینه گسترش همکاری‌ها را ایجاد می‌کند به گونه‌ای که بتوانیم با بورس مالزی پذیرش متقابل سهام داشته باشیم. برای پذیرش متقابل سهام ابتدا باید مقدمات آن فراهم شود که در این مدت مصوبات لازم را اخذ می‌کنیم و با توجه به اشتیاق طرفین برای این موضوع ما پیشنهاد نخست را برای عرضه سهام شرکت‌های ایرانی در بورس مالزی ارائه خواهیم کرد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر نقش سرمایه‌گذاری خارجی در تقویت طرف تقاضا در بورس یادآور شد: موضوع ایجاد شعبه بورس در دبی نیز هم چنان پیگیری می‌شود و با توجه به تصویب قوانین جدید سرمایه‌گذاری خارجی و گسترش روابط بین‌المللی بورس تهران با بورس‌های دیگر به ویژه بورس‌های منطقه‌ای، روند تازه‌ای در توسعه و گسترش بازار سرمایه ایران ایجاد خواهد شد.

وی تبادل تجربه، اطلاعات و دانش فنی برای ارتقای هر دو سازمان، توسعه زیرساخت بازار با هدف ایجاد بستر رشد بالقوه، همکاری در جهت توسعه بازارها و تبادل اطلاعات مربوط به بازارهای اوراق بهادار، تبادل اطلاعات مربوط به امور نظارت بر بازار در زمینه‌های مورد علاقه طرفین و تبادل اطلاعات مربوط به ابزارهای مالی، همکاری برای تقویت نقدینگی در بازارهای اوراق بهادار دو کشور، ارائه مزایای سرمایه‌گذاری در بازارهای سرمایه در سطح گسترده و بخش‌های مورد نیاز هر دو کشور، بررسی فرصت‌های همکاری راهبردی بین بازارهای اوراق بهادار کشورها، همکاری در زمینه‌های پذیرش مشترک و داد و ستد مشترک را از دیگر اهداف امضای این تفاهم‌نامه توصیف کرد.

کد خبر 21998

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز