گروه اقتصادی: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان شهریور ماه سال جاری، 51 درصد از سهام شرکت مخابرات به بخش خصوصی واگذار شود.

مهندس صابر فیضی، مدیر عامل شرکت مخابرات ایران، با بیان این مطلب افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، واگذاری سهام مخابرات از تابستان جاری و پس از مشخص شدن ارزش سهام 33 شرکت مخابراتی، آغاز خواهد شد.

وی در مورد ترکیب سهام واگذاری نیز گفت: در این واگذاری، ودیعه‌های مشترکین تلفن همراه، تبدیل به سهام مخابرات خواهد شد و 20 درصد از کل سهام نیز در اختیار دولت باقی می‌ماند.

وی ادامه داد: بر اساس اصل 44 قانون اساسی، 40 درصد از کل این سهام، در قالب سهام عدالت توزیع می‌شود و مابقی از طریق سازمان بورس عرضه می‌شود.

مدیر عامل شرکت مخابرات خاطرنشان کرد: در هفته جاری و از طریق رسانه‌ها، فرم‌های ویژه‌ای توزیع خواهد شد تا اگر مشترکان تلفن همراه، تمایلی به تبدیل ودیعه خود به سهام نداشته باشند با ارسال آن، موضوع را به اطلاع مسئولان برسانند.

وی در خصوص ارزش سهام شرکت مخابرات نیز افزود: ارزش سهام 33 شرکت مخابراتی، تا تیرماه سال جاری، از سوی سازمان خصوصی‌سازی اعلام خواهد شد.

فیضی، در خصوص دیگر برنامه‌های شرکت مخابرات در سال 86 اظهار داشت: در سال جاری واگذاری تلفن ثابت در تمامی شهرها به روز می‌شود و همچنین تا پایان سال نیز حداقل در 50 درصد از روستاهای کشور، واگذاری تلفن ثابت به روز خواهد شد.

کد خبر 19123

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز