یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۰
۰ نفر

گروه بورس: 45 روز نخست سال 86 برای خصوصی‌سازی، بیشتر به حرف و نظر گذشت.

در حالی که این روزها انبوه اخبار و گزارش‌های مربوط به خصوصی‌سازی، خط‌های خبری را اشغال کرده، بررسی عملکرد واقعی در برنامه عرضه سهام دولتی نشان از آن دارد که تاکنون اقدام عملی برای فروش سهام شرکت‌های بزرگ انجام نگرفته است.

تازه‌ترین گزارش‌های دریافتی حاکی است: روز یکشنبه هم مسئولان نفتی، بیمه‌ای و صنعتی جزئیات تازه‌ای از برنامه‌های خود را برای خصوصی‌سازی منتشر کردند.

از واگذاری‌ سهام نفتی چه خبر؟

در این شرایط رئیس ستاد ویژه اصل 44 در شرکت ملی نفت در حالی خبر از واگذاری سهام شرکت‌های نفتی در بورس‌های ترکیه و امارات می‌دهد که هنوز هیچ خبری از واگذاری سهام شرکت‌های وزارت نفت در بورس تهران دردست نیست.

علی‌کاردر در این زمینه گفت: برای واگذاری سهام شرکت‌های نفتی ابتدا باید نشست وزیران اقتصاد و نفت برگزار شود.

اما به رغم آنکه این نشست با یک تأخیر 3 ماهه روبه‌رو است، هنوز تاریخ دقیق برگزاری این جلسه مشخص نیست.به این ترتیب به نظر می‌رسد که واگذاری سهام شرکت‌های نفتی به سرنوشت نامعلومی دچار شده است. از طرف دیگر تا قبل از دیدار وزیران نفت و اقتصاد هیچ تصمیمی در این باره اتخاذ نخواهد شد.

ایرالکو، نیمه اول خرداد

در این میان اعلام شده‌، در پی واگذاری سهام مس و فولاد مبارکه، سهام شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) نیز اوایل خرداد امسال واگذار می‌شود.

واگذاری بیمه البرز

از سوی دیگر مدیرعامل بیمه البرز هم اعلام کرد: واگذاری بیمه البرز به یک تصمیم سیاسی و مدیریتی نیاز دارد که در اختیار وزارت اقتصاد و مجمع است.

قیمت‌گذاری سهام دولتی

معاون سازمان خصوصی‌سازی نیز تاکید کرد: آیین‌نامه قیمت‌گذاری سهام شرکت‌ها و موسسات دولتی در هیات دولت بررسی می‌شود.

اسماعیل غلامی اظهار داشت: این  آیین‌نامه در سازمان خصوصی‌سازی تهیه و به تصویب هیات عالی واگذاری رسیده، در صورت تصویب نهایی، این آیین‌نامه جانشین سه آیین‌نامه قبلی می‌شود.

غلامی خاطرنشان کرد: چارچوب اصلی این آیین‌نامه مانند آیین‌نامه قبلی است تنها اشکالات آیین‌نامه قبلی برطرف و مبانی تئوری آن قوی‌تر شده است.

کد خبر 21309

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز