همشهری آنلاین: معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس به صدور مجوز تأسیس صندوق سرمایه‌گذاری کارآفرین به عنوان نخستین صندوق اشاره کرد و سود آن را یک درصد بیشتر از اوراق مشارکت دولتی و معادل 5/16 درصد دانست.

به گزارش اطلاع‌رسانی بورس؛ قاسم محسنی دمنه، عضو هیئت مدیره و معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس  گفت: این صندوق پس از طی مراحل قانونی و ثبت، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و سود آن در مقاطع سه ماهه به سرمایه گذاران پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه صندوق سرمایه گذاری کار آفرین در اوراق بهادار با درآمد ثابت خواهد بود، افزود: برای نخستین بار است که صندوقی با سرمایه باز (یا متغیر) در ایران تاسیس می شود که حداقل و حداکثر سرمایه این صندوق  200 و 1000 میلیارد ریال است و بانک کارآفرین حداقل سرمایه این صندوق را تضمین می‌کند.

محسنی دمنه اطمینان در سرمایه گذاری، نقد شوندگی بالاتر، تضمین سرمایه از سوی یک موسسه معتبر، اجرای ساختارهای کنترلی و نظام های تصمیم گیری (حاکمیت شرکتی)، کاهش حرکت های موج در تالار بورس، ایجاد فضای لازم برای ورود افراد متخصص و صرفه جویی در هزینه ها (صرفه جویی ناشی از مقیاس) را از مهم ترین مزیت های تشکیل صندوق سرمایه گذاری کارآفرین اعلام کرد.

وی در مورد اجرای حاکمیت شرکتی در صندوق سرمایه گذاری کار آفرین اظهار داشت : در این طرح منافع سرمایه گذاران بر صندوق ترجیح داده می‌شود.

وی در ادامه توضیح داد: یک مؤسسه حقوقی با نام امین سرمایه‌گذاران، کار نظارت بر عملکرد مدیر و ضمانت صندوق سرمایه‌گذاری کارآفرین را برعهده خواهد داشت تا تمامی اهداف اساسنامه به طور صحیح انجام شود.

وی گفت: امین نماینده و حافظ منافع سرمایه‌گذاران در صندوق سرمایه‌گذاری کارآفرین خواهد بود و حسابرس صندوق از سوی همین شرکت  انتخاب خواهد شد تا تمامی حساب‌ها، محاسبات مالی و خالص ارزش دارایی های صندوق ( N.A.V ) را تحت نظر بگیرد.

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس اظهار داشت: با انتخاب امین در صندوق سرمایه گذاری کارآفرین، مشکلات برخی از شرکت‌ها در دیر باز پرداخت سود و سرمایه کاهش خواهد یافت.

کد خبر 20377

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز