همشهری آنلاین: معاون تالار منطقه‌ای فارس از طرح تازه این تالار برای اشاعه فرهنگ سهامداری خبر داد.

به گزارش اطلاع رسانی بورس تهران، فاطمه ترابیان در این باره گفت: در روزهای پایانی سال85، بورس منطقه‌ای فارس و کمیسیون امور بانوان استانداری شیراز تفاهم‌نامه‌ای را با هم امضا کرده‌اند که قرار است در سال جدید اجرا شود.

وی افزود: این تفاهم‌نامه برای توسعه فعالیت‌های علمی، آموزشی و ایجاد هماهنگی و همکاری بین دو نهاد، تبادل اطلاعات و بهره‌برداری از توانمندی‌های علمی و امکانات لازم طرفین، منعقد شد.

معاون تالار منطقه‌ای فارس، ایجاد ارتباط و تبادل اطلاعات علمی و برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک در چارچوب تعیین شده را از جمله اهداف این تفاهم‌نامه دانست و افزود: با توجه به اینکه استان فارس، 24 شهرستان دارد بنابراین با هزینه و پشتیبانی استانداری، کارآفرین‌های استان را آموزش می‌دهیم و آنها آموخته‌های خود را در شهرستان‌ها به سهامداران و مخاطبان عام منتقل می‌کنند.

وی ادامه داد: چون هزینه این کار زیاد است و بورس هم امکانات مورد نیاز را ندارد بنابراین از کمک استانداری در زمینه فرهنگ‌سازی استفاده کرده‌ایم.

ترابیان تصریح کرد: بهره‌مند شدن طرفین از امکانات یکدیگر از قبیل توان‌های فکری، تجربی، آموزشی و رایانه‌ای، همکاری و اجرای دوره آموزشی مرتبط با بازار سرمایه و اشاعه صحیح فرهنگ سهامداری برای رشد و توسعه اقتصادی از محورهای مهم این تفاهم‌نامه است.

وی در خصوص عرضه سهام عدالت در استان فارس گفت: این سهام به‌طور عمده متعلق به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) است که از سطح اطلاعات پایینی نسبت به سهام برخوردار هستند و در اجرای تفاهم‌نامه، آموزش‌های لازم با رویکرد اطلاع‌رسانی درباره سهام عدالت و مزایای آن در اختیار این افراد قرار می‌گیرد.

وی گفت: در 6 ماه دوم سال گذشته برای اشاعه فرهنگ سهامداری با تمام واحدهای اقتصادی و مدیران واحدهای صنعتی مذاکره کردیم و حدود 600 نفر از مسئولان و کارشناسان ارشد واحدهای مختلف را آموزش دادیم.

کد خبر 19832

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز