گروه بورس: مزایده بین‌المللی برای فروش سهام 2 شرکت مس و فولاد به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود و گمانه‌زنی‌های اولیه حاکی از آن است که این برنامه در تابستان امسال عملی می‌شود.

سید مهدی عقدایی، معاون واگذاری سازمان خصوصی‌سازی، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عرضه بلوک‌های 5 درصدی سهام فولاد مبارکه و مس توضیح داد: مقرر شده کارگاهی در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام دهد در نهایت 30 درصد سهام این 2 شرکت به سرمایه‌گذاران ایرانی یا خارجی‌ فروخته می‌شود.

اما در مقابل، مشاور وزیر صنایع تاکید کرد: هنوز تصمیم‌ نهایی برای برگزاری مزایده خارجی یا داخلی سهام 2 شرکت مس و فولاد مبارکه به نتیجه‌ای نرسیده و نهایی نشده است.

ایرج اکبریه در گفت‌وگو با فارس گفت: وزارت اقتصاد با کمک وزارت صنایع درصدد است، سهام 2 شرکت مس و فولاد مبارکه را به مزایده داخلی یا خارجی بگذارد. اما این تصمیم تاکنون نهایی نشده و مواردی چون میزان سهام و زمان مزایده هنوز مشخص نیست.

به گفته مشاور وزیر صنایع احتمال انتشار آگهی مزایده سهام این 2 شرکت تا پایان خرداد بعید است و شاید این تصمیم در تیر یا مرداد ماه عملی شود. اکبریه در پاسخ به این پرسش که موضوع واگذاری سهام ایران خودرو به 2 مشتری خارجی به کجا انجامید گفت: وزارت صنایع در این باره هنوز تصمیمی‌ نگرفته است.

سهام بیمه‌ها

اما عقدایی در باره سرنوشت سهام بیمه‌ها گفت: در اولین جلسه کارگروه بیمه در 12 خرداد ماه، اصلاح ساختار بیمه‌ها برای پذیرش در بورس بررسی شد. او توضیح داد: از بین شرکت‌های بیمه‌، سهام هرکدام زودتر آماده شود واگذاری آن انجام خواهد گرفت اما در حال حاضر اولویت خاصی وجود ندارد.

او خاطرنشان کرد: فهرست سهام شرکت‌های نفتی قابل واگذاری تا 2 هفته دیگر در هیات دولت مشخص خواهد شد.

کد خبر 23640

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز