گروه بورس: شرکت بورس اوراق بهادار برای پذیرش سهام باشگاه‌های ورزشی و تیم‌های بزرگ فوتبال در بازار سرمایه اعلام آمادگی کرد.

پیش از این سازمان خصوصی‌سازی برای عرضه سهام باشگاه‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال در بورس آمادگی خود را اعلام کرده بود.

علی رحمانی مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار در این باره گفت: در صورتی که باشگاههای ورزشی شرایط ورود به بورس را داشته باشند  آمادگی داریم مقدمات حضور این باشگاهها را در بازار سرمایه در قالب شرکت سهامی عام فراهم کنیم.

وی با بیان این که عرضه سهام باشگاه‌های ورزشی در بورس مستلزم ایجاد یک سری پیش‌نیازهاست گفت: این باشگاهها باید در درجه اول براساس قانون بازار اوراق بهادار به شرکت سهامی عام تبدیل شوند و سپس ساختارهای مالی و اقتصادی آنها اصلاح و شفاف شود.

رحمانی تصریح کرد: باشگاههایی مانند پرسپولیس که در قالب یک مؤسسه فرهنگی، ورزشی فعالیت می‌کند قابلیت بیشتری برای تبدیل شدن به یک شرکت سهامی عام را دارند.

بورس مشاوره می‌دهد

وی تصریح کرد: شرکت بورس آمادگی دارد تا به عنوان یک مشاور برای اصلاح این ساختارها و شفافیت هر چه بیشتر آنها کمک کند.

مدیر عامل شرکت بورس  افزود: موضوع حضور باشگاههای پرطرفدار طرح بسیار خوبی است که از یک طرف به رونق معاملات بورس و از طرف دیگر به فرهنگ‌سازی و‌آشنایی هر چه بیشتر مردم با این بازار کمک می‌کند.

به گفته رحمانی، عرضه سهام باشگاههای ورزشی در بورس به دقیق‌تر شدن منابع درآمدی باشگاه‌ها منجر می‌شود و به بهبود اوضاع مالی این شرکت‌ها نیز کمک خواهد کرد.

وی تصریح کرد: زمانی که سهام یک باشگاه در بورس عرضه می‌شود هواداران این باشگاه می‌توانند با خرید سهام این شرکت از چگونگی فعالیت این باشگاه و وضعیت کاری آن مطلع شوند و این موضوع به شفاف سازی شرکت و تأمین منابع مالی این باشگاهها کمک شایانی می‌کند.

نظر خصوصی‌سازی

پیش از این سید مهدی عقدایی معاون سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده بود: اگر سازمان تربیت بدنی با واگذاری سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال موافقت کند، تا پایان سال جاری سهام آنها را به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم.

وی تأکید کرد: سهام این 2 شرکت در فهرست واگذاری‌ها به بخش خصوصی در قالب اصل 44 قرار دارد، اما هنوز صحبتی با سازمان تربیت بدنی در مورد واگذاری سهام این دو باشگاه صورت نگرفته است.

قبلاً‌ یک بار موضوع واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس از طرف هیأت وزیران به مجلس ارسال شد، اما در مجلس مورد موافقت قرار نگرفت و رد شد.

کد خبر 24419

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز