گروه بورس: رئیس فراکسیون ورزش مجلس از تصمیم قطعی سازمان تربیت‌بدنی برای واگذاری سهام تیم‌های پرسپولیس و استقلال به یک سرمایه‌گذار خصوصی و سپس عرضه مابقی سهام این 2 تیم در بورس خبر داد.

امیررضا خادم با اعلام این خبر افزود: سازمان تربیت بدنی تصمیم دارد تا ابتدا سهام این دو تیم را به یک سرمایه‌گذار خصوصی که توانایی مالی اداره و مدیریت این تیم‌ها را دارد واگذار کند و پس از سودآور شدن  سهام این دو تیم را از طریق بورس به نهادهای دیگر و مردم واگذار کند.

وی افزود: براساس این تصمیم باید بیش از50 درصد از سهام این تیم‌ها به یک سرمایه‌گذار خصوصی سپرده شود تا این سرمایه‌گذار توانایی مدیریت در این تیم‌ها را داشته باشد.

وی تاکید کرد: براساس کارشناسی به عمل آمده هم‌اکنون سازمان تربیت‌بدنی به این قطعیت رسیده و مصمم به واگذاری این تیم‌ها به بخش خصوصی است اما اینکه ساز و کار و جزئیات آن چگونه باشد موضوعی است که نیاز به کارشناسی دارد و در آینده مشخص می‌شود.

او با بیان اینکه این یک طرح اولیه است تصریح کرد: برای این که بخش خصوصی بتواند این تیم‌ها را به سودآوری برساند باید سهام مدیریتی این تیم‌ها واگذار شود.

خادم در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه‌ای برای عرضه سهام این دو تیم در بورس تهران وجود دارد گفت: برای اینکه سهامی قابلیت عرضه در بورس را داشته باشد باید سودآور باشد اما این تیم‌ها هم‌اکنون زیان‌ده هستند و بدهی‌های قابل توجهی دارند.

بنابراین واگذاری سهام این شرکت‌ها از ابتدا نمی‌تواند در بورس توجیه داشته باشد ضمن اینکه در حال حاضر فضای کاری این باشگاهها بیشتر معطوف به مسایل فرهنگی اجتماعی است تا مسایل اقتصادی بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که شرایط براساس یک منطق اقتصادی به پیش برود.

وی تاکید کرد: به همین دلیل سازمان تربیت بدنی تصمیم گرفت این تیم‌ها را به کسانی بفروشد که از توانایی مالی و مدیریتی برای اداره این تیم‌ها برخوردارند تا بتواند این دو تیم را به سود برسانند.

مشتری‌های پا به کار

از سوی دیگر براساس آخرین اطلاعات تایید نشده هم‌اکنون یک سرمایه‌گذار خصوصی با واسطه یکی از مدیران سابق پرسپولیس برای خرید سهام این تیم به سازمان تربیت‌بدنی معرفی شده است. این فرد 38 ساله قصد دارد سهام پرسپولیس را یکجا خریداری کند.

گفته می‌شود وی به سازمان تربیت بدنی پیشنهاد کرده برای خرید پرسپولیس 20 میلیارد تومان بپردازد که 10میلیارد تومان آن به سازمان تربیت‌بدنی تعلق می‌گیرد و 10 میلیارد تومان نیز برای تسویه بدهی‌های گذشته این تیم صرف خواهد شد.

آخرین اخبار حاکی از آن است که مسئولان سازمان تربیت‌بدنی از این پیشنهاد استقبال کرده‌اند ضمن اینکه مسئولان این سازمان قصد دارند در صورت نهایی شدن این طرح اقتصادی 10 میلیارد تومان صرف ساخت ورزشگاه برای پرسپولیس کنند.

کد خبر 25482

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز