چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۴:۲۲
۰ نفر

گروه بورس: مدیرعامل بانک ملی ایران برنامه‌ها و سیاست‌های این بانک را برای آینده سهام صدرا اعلام کرد.

علی صدقی، مدیرعامل بانک ملی اعلام کرد: ما از شرکت صدرا قویاً حمایت خواهیم کرد و برنامه‌های ما از 15فروردین ماه سال جاری برای احیای مجدد این شرکت بزرگ آغاز شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بانک ملی قصد فروش سهام صدرا را دارد یا نه؟ گفت: تا زمان احیای دوباره صدرا و افزایش سهام این شرکت برنامه‌ای برای فروش سهام این شرکت نخواهیم داشت.

وی در ادامه از تعیین مدیرعامل صدرا در جلسه هیات مدیره دیروز این شرکت خبر داد و گفت: مدیرعامل شرکت صدرا  در جلسه هیات مدیره این شرکت معرفی خواهد شد.

به گفته صدقی، بنایی که پیش از این عضو هیئت مدیره صدرا بوده است به عنوان مدیرعامل جدید شرکت صدرا منصوب شده است. وی افزود: بنایی پیش از این عضو هیات مدیره صدرا نیز بوده است.

مدیرعامل بانک ملی خاطرنشان کرد: سیاست اصلی بانک ملی این است که صدرا  را  از وضعیت فعلی به وضعیت مطلوب قبلی بازگرداند و در این راه ما با وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف که در طول این چندسال ارتباطشان با صدرا به سردی گراییده بود صحبت‌های زیادی داشته‌ایم تا شرکت صدرا بتواند همچون گذشته در به دست آوردن پروژه‌های پیمانکاری موفق عمل کند.

صدقی تاکید کرد: باتوجه به پتانسیل‌های قدرتمندی که به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در صدرا وجود دارد بانک ملی به شدت از صدرا حمایت خواهد کرد و در این راه برنامه‌های ما در حال انجام است.

مدیرعامل بانک ملی تصریح کرد: در این راه سازمان خصوصی‌سازی وزیر نفت، هیات دولت و تمامی عوامل اجرایی اعلام‌ آمادگی کرده‌اند تا وضعیت صدرا از شرایط کنونی به وضعیت مطلوب گذشته تغییر دهند.

وی ابراز امیدواری کرد که با اجرای برنامه‌های بانک ملی ارزش سهام صدرا افزایش یابد و جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

وی همچنین درباره شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی از دیگر زیرمجموعه‌های بانک ملی اظهار داشت: از روز گذشته برنامه‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری بانک ملی اتخاذ شده است.

وی درباره فروش سهام صدرا توضیح داد: فعلاً برنامه‌ای برای سهام صدرا در بانک ملی وجود ندارد و باتوجه به سیاست‌های دولت هر سهامی در وضعیت بازار مناسب از لحاظ سهام به فروش خواهد رسید.

وی تصریح کرد: ما همگام با سیاست‌های دولت حرکت خواهیم کرد.

براساس این گزارش، با انجام برنامه خصوصی‌سازی در سال 83 روند اعطای پروژه‌های پیمانکاری به ویژه در وزارت نفت به شرکت صدرا متوقف شد.

همین موضوع باعث شد تا ارزش سهام این شرکت روز به روز کاهش پیدا کند و شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی نیز که 35 درصد از سهام این شرکت را خریداری کرده بود، با ضررهای هنگفتی مواجه شود.

اعلام آمادگی وزارت نفت برای حمایت صدرا

مدیرعامل بانک ملی در پاسخ به این پرسش که آیا با وزارت نفت نیز برای حمایت صدرا هماهنگی شده است، گفت: من شخصاً با وزیر نفت درباره صدرا صحبت کرده‌ام، وزارت نفت نیز قول مساعد برای همکاری بیشتر در این زمینه داده است و قرار شده تا پس از تکمیل هیات مدیره صدرا و تعیین مدیرعامل ،در نشست مشترکی با وزیر نفت، شرکت صدرا از همکاری متقابل وزارت نفت برخوردار شود.

کد خبر 27982

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز