همشهری آنلاین: ارزش بازارسرمایه ایران تا پایان سال 86 با حدود 10 میلیارد دلار افزایش به بیش از 50 میلیارد دلار می‌رسد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت و با واحد مرکزی خبر ضمن بیان این مطلب گفت: رشد ارزش بازار با ورود 17 شرکت جدید به بورس و عرضه سهام بلوکی سه شرکتی که سهام آنها کشف قیمت شد، انجام می گیرد.

علی صالح آبادی با مطلوب توصیف کردن وضع بازار سرمایه کشور پس از واگذاری سهام برخی شرکت‌های دولتی اظهار داشت: سهام شرکت ملی صنایع مس  و فولاد مبارکه اصفهان سال گذشته و شرکت آلومینیوم ایران امسال در بورس عرضه و کشف قیمت شد و سهام 17 شرکت جدید نیز تا پایان سال در بورس عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در پی افزایش جهانی قیمت فلزات قیمت سهام شرکت‌های فلزی نیز افزایش قابل ملاحظه ای یافته است افزود: ورود شرکت‌های مشمول اصل 44 به بورس و بازدهی که برای سهامداران داشته فراتر از انتظار بورس بوده است.

صالح آبادی اضافه کرد: تا قبل از واگذاری ها  ارزش بازار سرمایه کشورمان 35 میلیارد دلار بود و بعد از واگذاری‌ها حجم بازار سر مایه کشور به بیش از 40 میلیارد دلار رسید.
رئیس و سخنگوی سازمان بورس ادامه داد: سهام شرکت‌های سود ده مانند پتروشیمی و پالایشگاه‌‌ها در بورس پذیرش و عرضه می شود و سهام بانک ها و بیمه ها نیز به زودی در بازار عرضه خواهد شد.

وی تاکید کرد: برای ارتقای سطح روابط با بورس دیگر کشورها اقدامات خوبی انجام شده است که فضای خوبی برای سرمایه گذار داخلی و خارجی فراهم می کند.
وی درباره ارزش دقیق بازار سرمایه پس از واگذاری‌ها گفت: ارزش بازار سهام با توجه به اطلاعات سود شرکت‌هایی که قرار است سهام آنها واگذار شود و بر اساس قیمتی که در روز عرضه سهام برای کشف قیمت آنها مشخص می شود، تعیین می شود.

کد خبر 27854

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز