همشهری آنلاین: مدیر امور بین‌الملل شرکت بورس اوراق بهادار گفت: همکاری‌های این شرکت با بورس‌های منطقه خاورمیانه گسترش خواهد یافت.

به گزارش اطلاع‌رسانی بورس تهران، ابراهیم جهان دوست افزود: شرکت بورس به تازگی مکاتبه‌هایی با بورس‌های ابوظبی، دوبی و بحرین داشته و ما امیدواریم بتوانیم همکاری‌های خود را با بورس‌های کشورهای منطقه افزایش دهیم.

وی ادامه داد: قرار است در حاشیه نشست مسئولان شرکت بورس تهران و دوبی، جلسه‌ای با حضور جامعه بازرگانان ایرانی مقیم امارات برگزار شود تا شرایط برای سرمایه‌گذاری آنان در بورس تهران فراهم آید.

جهان دوست اظهار داشت: در دیدار با جامعه بازرگانان مقیم دوبی، گزارشی از وضعیت بازار سرمایه ایران برای آنان ارائه خواهد شد تا بازرگانان ایرانی شناخت مطلوبی از بورس اوراق بهادار تهران به‌دست آورند.

وی با بیان اینکه بازرگانان ایرانی سال‌هاست که فعالیت‌های گسترده‌ای را در امارات آغاز کرده‌اند، افزود: به طور حتم شرکت بورس از تجارب و پیشنهادهای این افراد در راستای گسترش فعالیت‌های خود استفاده خواهد کرد.

جهان‌دوست از امضای تفاهم‌نامه شرکت بورس اوراق بهادار تهران با بورس مالزی خبر داد و گفت: این شرکت همانند سازمان بورس و اوراق بهادار تفاهم‌نامه همکاری‌‌های مشترکی را با بورس مالزی منعقد کرده‌است تا فعالیت‌های برون‌مرزی خود را در جنوب شرق آسیا آغاز کند.

مدیر امور بین‌الملل شرکت بورس اوراق بهادار اظهار داشت: نام نخستین شرکت ایرانی اواخر هفته گذشته به مالزی ارسال شد تا شرایط ورود این شرکت در بورس مالزی فراهم شود.

وی به برگزاری نشست بورس‌های کشورهای عضو اکو در مهرماه امسال در تهران اشاره کرد و افزود : شرکت بورس اوراق بهادار تهران برنامه‌های ویژه‌ای را برای توسعه فعالیت‌های خود به ویژه با بورس‌های استانبول ترکیه و کراچی ترکیه پیش‌بینی کرده‌است.

جهان‌دوست در خصوص حضور شرکت‌های خارجی در بورس اوراق بهادار تهران اظهار داشت: با توجه به اینکه بورس ما نیازمند منابع جدید مالی است اولویت برنامه‌های این شرکت ورود شرکت‌های ایرانی در بورس‌های بین‌المللی‌است تا منابع مالی لازم به بورس تزریق شود.

وی به حجم بالای واگذاری‌ها در ماه‌های آینده اشاره کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با اتخاذ راهکارهای مناسب، منابع جدید مالی را وارد بورس اوراق بهادار تهران کنیم.

کد خبر 26667

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز