مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۴ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۷:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) اعلام کرد: عملیات اجرایی احداث خط دو متروی تهران تا پایان سال آینده به اتمام می‌رسد و این خط تا خیابان دماوند ادامه خواهد یافت.

مهندس محسن هاشمی ضمن بیان این مطلب به سما، اظهار داشت: در حال حاضر تونل‌های ادامه خط دو متروی تهران حدفاصل ایستگاه علم و صنعت تا خیابان دماوند احداث شده و ایستگاه‌های آن در حال ساخت است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ادامه این خط تا پایان سال 87 به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین درباره ادامه خط یک متروی تهران گفت: ادامه خط یک متروی تهران تا میدان تجریش در سه مرحله به بهره‌برداری خواهد رسید که در مرحله اول یعنی تا پایان سال آینده ادامه این خط تا ایستگاه دولت، در اواسط سال 88 تا ایستگاه قیطریه و اوایل سال 89 تا ایستگاه تجریش احداث می‌شود.

وی با اشاره به اینکه متروی تهران در حال حاضر با 60 درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کند و بهره‌برداری از 40 درصد باقی‌مانده با افزایش قطارها امکان‌پذیر است، افزود : در حال حاضر روزانه حدود یک میلیون و 200 هزار سفر با مترو صورت می گیرد در حالی که ظرفیت خطوط فعلی حدود 5/2 میلیون نفر در روز است که این امر تنها با تزریق واگن‌های جدید میسر خواهد شد.

مدیر عامل شرکت مترو تصریح کرد: متأسفانه بخش قابل توجهی از درصد تأخیر مترو در ساعات پیک،  ناشی از شلوغی و تأخیر در سوار و پیاده شدن مسافران است که می‌توان این مشکل را با تزریق واگن‌های جدید و افزایش ظرفیت خطوط موجود تا حد زیادی برطرف کرد.

کد خبر 29893

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز