چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۰
۰ نفر

حدادعادل در مترو بهارستان در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که وظیفه ما، دولت و شورای شهر است که امکانات لازم برای تردد آسان‌تر مردم را پس از سهمیه‌بندی بنزین فراهم کنیم، گفت:

 مجلس فعلا بحث بنزین مازاد را در دستور کار فوری ندارد.
به گزارش ایسنا، غلامعلی حدادعادل رئیس مجلس شورای اسلامی‌با بیان این که مسیر میرداماد تا میدان امام خمینی و از آن‌جا تا بهارستان خوب بود اما بسیار شلوغ، یادآور شد: ولی این شلوغی غیرعادی نبود؛ اما در خط صادقیه ازدحام جمعیت بسیار زیاد بود و مردم نیز ابراز نارضایتی می‌کردند، به طوری که مردم می‌گفتند ما در این ایستگاه یک ساعت است که معطل شده‌ایم ، از این‌رو خوب است که به مسئولان چنین مسائلی منتقل شود.
وی دلیل این ازدحام را نقص فنی قطارها عنوان کرد و گفت: مردم می‌گفتند دو قطار آمده ولی به دلیل نقص فنی مردم را سوار نکرده است که همین امر نیز باعث تأخیر و ازدحام شده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی‌خاطرنشان کرد: احتمالا مترو به واگن اضافه نیاز دارد، چراکه مردم با تردد نکردن در خیابان‌ها با خودروهای خود با ما همکاری کرده و در مصرف بنزین صرفه‌جویی می‌کنند، بنابراین وظیفه ما و دولت و شورای شهر است که به ناوگان عمومی، اتوبوس افزوده و استفاده از مترو را نیز برای مردم آسان‌تر کنیم. از این‌رو من هم با مسئولان صحبت می‌کنم و شما نیز چنین مسئله‌ای را منتقل کنید.
وی خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله با همکاری مردم و همت دولت، کار سهمیه‌بندی بنزین به صورت کامل اجرا شود و آثارش را مردم مشاهده کرده و در این راستا آسایش داشته باشند.
حدادعادل در خصوص کاهش مصرف سوخت، گفت: این امر نیازمند گسترش حمل و نقل عمومی‌به ویژه خودروهای اتوبوس، تاکسی و مترو است که ما باید به هر صورت که شده این کار را برای مردم راحت‌تر کنیم.
نماینده تهران یادآور شد: اگر می‌گوییم بنزین مصرف نکنید و صرفه‌جویی در مصرف بنزین صورت گیرد باید کاری کرد تا زندگی مردم دچار مشکل نشود و این حرف درستی است و ما نیز دنبال خواهیم کرد.
وی در خصوص بنزین مازاد گفت: بحث بنزین مازاد در دستور کار فوری مجلس قرار ندارد، چراکه باید صرفه‌جویی کرد. این مدیریت مصرف که می‌گوییم یک تعبیر دیگری است از صرفه‌جویی. بنابراین باید صرفه‌جویی کنیم که لازمه آن وجود وسیله نقلیه عمومی‌است که از همه آن‌ها نیز مترو بهتر است.
حاشیه‌های سفر حداد عادل با مترو
دکتر غلامعلی حدادعادل مسیر منزل تا محل کار خود را در شرایطی با مترو طی کرد که متروی تهران و شهرداری از این جریان باخبر نبودند.
خبرنگاران رسانه‌ها از سفر حدادعادل با مترو مطلع نبوده و پیش از حرکت به سمت مترو امام خمینی(ره) در جریان سفر غیرمنتظره و پیش‌بینی‌نشده حدادعادل با مترو برای رسیدن به محل کارش قرار گرفتند. بنابراین خبرنگاران در متروی امام خمینی(ره) مدتی انتظار ورود حدادعادل را می‌کشیدند و در این میان ازدحام جمعیت نیز این انتظار را سخت‌تر کرده بود که با ورود رئیس مجلس شورای اسلامی‌این انتظار به پایان رسید؛ اما هجوم مردم به طرف وی برای بیان مشکلات و مسائل خود سبب شد تا حدادعادل مسیر پله‌های متروی امام خمینی  به سمت قطار بهارستان را با کندی سپری کند.
در این بین هیاهوی مردم و بیان اعتراضات آنان برای مشکل کمبود قطارها و معطل شدن آنان برای سفرهای درون شهری عنوان می‌شد و رئیس مجلس نیز ضمن تأکید بر ازدحام مردم اعلام کرد که باید با توجه به سهمیه‌بندی بنزین، ناوگان حمل و نقل عمومی‌را افزایش داد و من نیز مراتب اعتراض مردم را به گوش مسئولین خواهم رساند.
کد خبر 25828

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز