گروه سیاسی: رئیس مجلس با اشاره به این‌که اقدام دولت در کاهش نرخ سود بانکی بر اساس مصوبه مجلس مبنی بر این‌که باید تا پایان برنامه چهارم توسعه نرخ سود بانکی تک‌رقمی شود، صورت گرفته است، از این اقدام دولت حمایت کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی همشهری غلامعلی حداد عادل که در جلسات دو هفتگی مطبوعاتی خود سخن می‌گفت افزود: طی مراحل و تنظیم این امر برعهده دولت است و مجلس در آن دست دولت را باز گذاشته است.وی اختلافات موجود را ناشی از پیچیدگی این موضوع دانسته و گفت: ما کلاً از این تصمیم دولت حمایت می‌کنیم.

گروه‌های سیاسی قهر نکنند
نماینده تهران همچنین از گروه‌های سیاسی که در چارچوب قانون فعالیت دارند خواست از عرصه انتخابات قهر نکنند و برای مواجه شدن با مشکل رد صلاحیت، افراد سالم را به مردم معرفی نمایند.

وی گفت: در انتخابات باید همه سلایق حضور داشته باشند و هیچ گروهی تا زمانی که در چارچوب قانون فعالیت دارد نباید از مسأله‌ای نگران باشد.

جدی نگیرید
حداد به پیشنهاد تشکیل گروه دوستی پارلمانی ایران و آمریکا اشاره کرد و گفت: برخی از نمایندگان فکر می‌کردند این کار برای اطلاع‌رسانی دیدگاه‌های ایران راه مناسبی است ولی پس از مدتی خودشان متوجه شدند کار درستی نکردند.

وی اقدام این گروه را به منزله اقدام کل مجلس ندانست و گفت: تعداد طراحان این طرح به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسید و نباید آن را زیاد جدی گرفت.وی گفت: ما تمایلی به تغییر رفتار از جانب آمریکایی‌‌ها نمی‌بینیم و برای اتخاذ چنین مواضعی خواهان تغییر رفتار عملی نمایندگان آمریکا هستیم.

تشریح حقوق نمایندگان
وی با اشاره به تصویب جزئیات طرح حفظ منزلت نمایندگان در کمیسیون قضایی گفت: الآن هم این‌طور نیست که اگر کسی وارد مجلس شد تا آخر عمر حقوق مجلس را بگیرد و اگر کسی کارمند دولت باشد و  رأی نیاورد هیچ حقوقی را از مجلس پس از نمایندگی دریافت نخواهد کرد.

رئیس مجلس اما با ارایه توضیحاتی تایید کرد که طبق قانون کلی که در خصوص کارکنان وجود دارد در صورتی که نماینده‌ای که کارمند دولت است از مجلس برود تا آخر عمر از مزایای نمایندگی استفاده می‌کند و این قانون مختص مجلس نیست.

اهمیت رابطه با مصر
نماینده تهران در عین حال ضمن اعلام آمادگی برای ادامه همکاری با آژانس انرژی اتمی ‌گفت: مذاکره با آمریکا تنها برای ایجاد امنیت عراق است.وی همچنین کشور مصر را در جهان اسلام مهم و ملت آن را هوشمند و دارای نقشی تعیین کننده عنوان کرد و گفت: ارتباط ملت ایران و مصر برای جهان اسلام مفید است و دشمنان موافق آن نیستند. حال این‌که مصر بتواند بر مشکلات خود غلبه کند به دولت این کشور ربط دارد.

دست‌های ملتهب کننده
رئیس مجلس همچنین با اشاره به این‌که دست‌هایی در کار است که می‌خواهد فضای دانشگاه‌ها را به تشنج بکشاند گفت:  اتفاقاتی که در دانشگاه امیرکبیر روی داد یک اقدام آشکار برای ایجاد فضای ملتهب در دانشگاه‌ها بود که البته خویشتن‌داری خوبی هم صورت گرفت.

وی ادامه داد: دانشجویان نباید اجازه دهند دشمنان فضای دانشگاه‌ها را آلوده کنند، مسئولان هم باید با تدبیر از این مراحل عبور کنند؛ به نحوی که هم شأن دانشجویان حفظ شود و هم مقدسات مورد احترام باشد.

جراحی مفید
وی اجرای سهمیه‌بندی بنزین را جراحی مفید برای کشور دانست و گفت: این امر مانند هر جراحی دیگری کمی سخت است اما سختی آن زودگذر و اثر مفید آن بلندمدت است.

عملکرد مثبت
حدادعادل در پایان تصریح کرد مجلس هفتم در مجموع موفق بوده البته ممکن است مثل هر کارنامه دیگری، همه مواد یک نمره نداشته باشند.

رئیس مجلس گفت: مجلس سقف آرمان‌های خود را بلند گرفته و برای رسیدن به آن تلاش کرد و قبول دارم که نتوانسته‌ایم تمام آرمان‌های مدنظر خود را محقق کنیم، اما همه نمایندگان سعی کردند در خدمت مردم باشند.وی گفت: در یک سال باقی مانده سعی می‌کنیم واقعیت‌ها را به آرمان‌هایمان نزدیک کنیم.

واکنش به اعتراض آمریکا
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در واکنش به اعتراض آمریکا به اظهارات اخیر محمد البرادعی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: آمریکایی‌ها به‌ هر کار معقولی اعتراض می‌کنند. حداد در پاسخ به سوالی درباره اعتراض آمریکا به اظهارات اخیر البرادعی در گفت‌وگو با یک روزنامه آمریکایی ‌در خصوص برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران افزود: آمریکایی‌ها به همه چیز اعتراض می‌کنند جز به اینکه اسرائیل بمب اتمی داشته باشد.

البرادعی چندی پیش در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرده بود که جامعه بین‌المللی باید با این حقیقت که ایران به دانش غنی‌سازی اورانیوم دست یافته است، واقع بینانه برخورد کند.[سابقه خبر]

کد خبر 22770

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز