همشهری آنلاین: وزیر کشور گفت محافظه کاری سم مهلکی برای اقتصاد کشور است و دولت حاضر نیست به محافظه‌کاری تن بدهد و آن را تحمل کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مصطفی پورمحمدی در جلسه شورای اداری استان، ویژه تودیع و معارفه استاندار خوزستان بااشاره به سنگ‌اندازی هایی برای کاهش نیافتن سود بانکی، افزود: اگر کاهش سود بانکی اشکال داشت، هنگامی که قانون تصویب می‌شد، به آن اشکالاتی وارد می‌کردند.

وی اضافه کرد: مجلس، قانون وضع کرده و ما باید آن را اجرا کنیم، دولت با این کار از لاک محافظه کاری بیرون آمد.

پورمحمدی گفت: با همه تلاش، مجموعه‌هایی که درصدد بودند تا سود بانکی کاهش نیابد، دولت سال گذشته و امسال سود بانک ها را کاهش داد.

وزیر کشور با تاکید براینکه در دولت نهم در عرصه اجرایی و خدمت رسانی به اندازه پنج تا شش سال گذشته کار شده است، گفت: در دولت های گذشته در خصوص سهمیه‌بندی سوخت که دغدغه مسوولان کشوری بوده، تنها سه درصد کار انجام شده اما دولت نهم بار این پروژه را بر دوش گرفته است.

پورمحمدی افزود: در آینده با سهمیه بندی بنزین،بزرگ ترین پروژه مدیریتی کشور را اجرا خواهیم کرد.

وزیر کشور، سفرهای استانی هیات دولت را نیز ابتکاری از سوی دولت نهم دانست و گفت: انجام سفرهای استانی حس و فضای جدیدی به مدیران داده که این پروژه برای رسیدن به یک نقطه روشن، نیاز به زمان دارد.

وی تعامل میان قوای سه‌گانه کشور را خوب توصیف کرد و گفت: میان دولت، مجلس و قوه قضاییه فضای مدیریتی مطلوبی وجود دارد که این بهترین شرایط هماهنگی در کشور است.
پورمحمدی گفت: برخی افراد با سنگ اندازی‌هایی جلوی ورود سرمایه‌گذارهای خارجی به کشور را می‌گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از خدمات "امیر حیات مقدم"، استاندار سابق خوزستان گفت: حیات مقدم مدیری سخت کوش، با انگیزه، پرکار و فعال بود و دولت توانست یکی دیگر از مدیران خوب را در مدت ‪ ۲۰ماه سکان داری یک استان بشناسد.

پورمحمدی از سید جعفر حجازی استاندار جدید خوزستان نیز به عنوان مدیری با شناخت کافی و سوابق مدیریتی در استان یاد کرد و اظهار داشت: دولت با توجه به توانایی‌های ایشان، به اتقاق آرا وی را برای پست استانداری خوزستان انتخاب کرد.

وزیر کشور گفت: دولت با انتخاب حجازی به عنوان استاندار خوزستان به پیشرفت پروژه‌ها و سرعت در انجام آنها با جدیت و پشتکار، بسیار امیدوار است.

پور محمدی دوره مدیریتی در استانداری خوزستان را کوتاه دانست و گفت:امیدواریم این دوره در استان در آینده عمر بیشتری داشته باشد.

کد خبر 24923

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز