پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۵:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر کشور ایران عملکرد 20 ماهه دولت را مثبت ارزیابی کرد و گفت: دراین مدت بهتر از گذشته شرف و عزت اسلا‌می و پیشینه تاریخی و فرهنگی ما نمایان شده‌است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، پورمحمدی در مراسم معارفه استاندار جدید لرستان افزود: مردم ایران اسلامی اکنون امید مسلمانان و عدالت خواهان و پیشتاز حرکت آزادی و دفاع از حقوق ملت‌های مظلوم هستند.

وی با بیان اینکه دولت در عرصه سازندگی توفیقات خوبی داشته‌است با اجرای طرح بنگاههای زودبازده و اقتصادی اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح و به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی جدید پارسال 8 هزار میلیارد تومان در کشور سرمایه‌گذاری شد.

وزیرکشور کاهش دو درصدی بهره بانکی به رغم برخی مخالفت‌ها را از دیگر اقدامات پارسال دولت برای رونق اقتصادی کشور برشمرد و گفت: امسال هم کاهش بهره بانکی تصویب شده‌است.

پورمحمدی افزود: تصمیمات دولت نهم نه تنها باعث کاهش سرمایه‌گذاری نشده‌است بلکه بنا بر اعلام بانک جهانی تا شش ماه آینده ایران به قدرت بیستم اقتصادی جهان تبدیل خواهد شد.

وزیر کشور گفت: از نظر محصولات باغی ایران جزو ده کشور برتر جهان است و 36 درصد محصولات کشاورزی خاورمیانه در ایران تولید می‌شود.

پورمحمدی گفت: هرچند مخالفان دولت را به کاهش رشد اقتصادی کشور متهم می‌کنند اما در مقابل افزایش چهار درصدی واردات، صادرات نیز 42 درصد افزایش یافته‌است.

وی افزود: پارسال 16 میلیارد و دویست میلیون دلار صادرات غیر نفتی داشته‌ایم و مردم و مسئولان با اراده محکم و هوشمندانه در زمینه‌انرژی هسته‌ای توفیقات چشمگیری کسب کردند.

وزیرکشور با تاکید بر حمایت قاطع دولت از دانشمندان هسته‌ای کشورگفت: زمینه برای کارکردن در همه عرصه‌ها مهیا شده‌است و دیگر کسی نمی‌تواند ادعا کند که در داخل کشور امکان کارکردن نیست.

پورمحمدی توجه به توسعه متوازن را از دیگرتوفیقات مهم دولت نهم ‌برشمرد و گفت: جهت‌گیری فعالیت‌های عمرانی به استانهای محروم وبا ظرفیت است و دولت بنا دارد از همه ظرفیت استانهای محروم‌استفاده کند.

وزیر کشور دولت نهم را انتقاد پذیر خواند و گفت: انتقاد لازمه رشدکشور است و دولت از هر نوع انتقاد استقبال می کند اما انتقاد باید کارشناسانه و مستدل باشد.

در این مراسم پورمحمدی سیدحسین صابری را به عنوان استاندار جدید لرستان معرفی کرد.

کد خبر 20538

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز