گروه سیاسی: وزارت کشور نقل قول برخی رسانه‌ها از مصطفی پورمحمدی درباره میزان اورانیوم غنی‌شده و تعداد دستگاه‌های سانتریفوژ را تکذیب کرد.

در نمابر روابط عمومی‌وزارت کشور که روز گذشته برای رسانه‌ها ارسال شد، آمده است که مصطفی پورمحمدی در قسمتی از سخنان خود در مراسم گرامیداشت بیست و ششمین سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران در دهلاویه فقط به پیشرفت‌های هسته‌ای ایران در تولید مواد اولیه گاز اورانیوم  (UF6)پرداخته و ذکری از میزان اورانیوم غنی شده و تعداد سانتریفوژهای نصب شده به میان نیاورد و بدین ترتیب مطالب منتشر شده اخیر به نقل از وی تکذیب می‌شود.

تکذیب وزارت کشور در حالی منتشر شد که برخی خبرگزاری‌ها از جمله ایسنا روز گذشته به نقل از مصطفی پورمحمدی  درباره پیشرفت‌های هسته‌ای ایران اعلام کردند: در قدم‌های اول متوقف شده بودیم و به ما اجازه فعالیت نمی‌دادند آن هم تنها برای 20 دستگاه سانتریفوژ که خالی کار کنند، اما حالا سه هزار دستگاه سانتریفوژ عملیاتی شده و بیش از 100 کیلوگرم مواد اورانیوم غنی شده به انبارها تحویل داده‌ شده و بیش از 150 تن مواد اولیه گاز اورانیوم آماده و ذخیره‌سازی شده است.

پس از انتشار سخنان وزیر کشور توسط منابع خبری، خبرگزاری‌ فرانسه‌ از تهران‌ گزارش داد که وزیر کشور ایران‌ در آستانه‌ گفتگوهای‌ جدید بین‌ ایران‌ و خاویر سولانا نماینده‌ قدرت‌‌های‌ بزرگ‌ اعلام‌ کرد: ایران‌ بیش‌ از صدکیلوگرم‌ اورانیوم‌ را غنی‌ سازی‌ و انبار کرده‌ است‌.

رویترز نیز به نقل از یک مقام عالی‌رتبه‌ هسته‌ای ایران نسبت به سخنان مصطفی پورمحمدی درباره‌ وجود 100 کیلوگرم اورانیوم غنی شده در ایران ابراز تردید کرد.

این خبرگزاری به نقل از این مقام هسته‌ای که خواست نامش فاش نشود نوشت: این ارقام صحیح نیست.

کد خبر 24859

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز