همشهر آنلاین: اختلاف نظر میان شورای شهر تهران و کمیسیون انطباق فرمانداری در باره قیمت نهایی بلیت مترو منجر به آن شد که شورای حل اختلاف تکلیف را مشخص کند.

به گزارش ایسنا در روزهای گذشته شرکت مترو تهران بر اساس مصوبه شورای شهر تهران، قیمت‌ جدید بلیت‌های اعتباری و نقدی را اعلام کرد که بر اساس آن قیمت بلیت‌های تک سفره به 150 تومان افزایش یافته و در عوض قیمت بلیت‌های اعتباری تا نصف کاهش می‌یابد.

اعلام این تصمیم در حالی صورت می‌گیرد که کمیسیون انطباق فرمانداری تهران که در هفته‌های گذشته با ابلاغیه جدید وزیر کشور، حیطه وظایف و اختیارات گسترده‌ای را پیدا کرده، نسبت به این تصمیم اعتراض کرده است.

این کمیسیون در جلسه‌ای که روز دوازدهم تیرماه با حضور فرماندار تهران، مدیرعامل مترو تهران و نماینده شورای شهر تهران برگزار کرد، تاکید کرد که باید در برخی از ردیف‌های قیمتی تعیین شده برای بلیت‌های مترو تجدیدنظر شود و حتی الامکان قیمت‌ها با توجه به حساسیت‌های به وجود آمده ناشی از سهمیه‌بندی بنزین ثابت بماند و یا به زمان دیگری موکول شود.

این اختلاف نظر در حالی صورت می‌گیرد که مدیرعامل مترو تهران از چند ماه گذشته و قبل از پایان یافتن دور دوم شورای شهر تهران بر افزایش قیمت بلیت‌های نقدی مترو در مقابل استفاده از کارت‌های اعتباری و مزیت‌های استفاده از این کارت‌ها برای مترو،‌ کارکنان آن و خدمات بیشتر تاکید داشتند.

فرمانداری تهران با ارجاع و ارسال اعتراض خود به شورای شهر تهران، منتظر تجدید نظر شورای شهر در مصوبه خود شد، اما شورای شهر این اعتراض رد بر به مصوبه خود پافشاری کرد.

این اختلاف نظر میان شورای شهر تهران و کمیسیون انطباق فرمانداری نهایتا منجر به آن شد که این مصوبه شورای شهر برای تعیین و تکلیف نهایی به شورای حل اختلاف برود.

کد خبر 28345

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز