مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۱
۰ نفر

گروه شهری: بااینکه سخنگوی دولت از اختصاص 200 میلیارد ریال اعتبار جدید به متروی تهران خبر داده ولی مسئولان مربوطه می‌گویند این اعتبارات هنوز به مترو پرداخت نشده است.

غلامحسین الهام سخنگوی دولت در نشست این هفته خود با خبرنگاران داخلی و خارجی در تشریح اهم مصوبات هیأت وزیران گفت: بر اساس ابلاغ جدید دولت علاوه بر اعتبارات بلاعوض و وام‌های گذشته اعطایی دولت به شهرداری و مترو تهران جهت افزایش و گسترش حمل و نقل عمومی،200 میلیارد ریال اعتبار جدید نیز به شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) اعطاء شد و این مبلغ به منظور تأمین یارانه حمل و نقل عمومی اختصاص یافته است.

درعین حال مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو در این باره به همشهری گفت: با فرض تصویب اعتبارات مربوطه، هنوز روال اداری پرداخت اعتبارات مذکور  طی نشده و مترو همچنان منتظر دریافت آن  است.

جعفر ربیعی افزود: این مبلغ بخشی از 37 میلیارد تومانی است که وزارت کشور به عنوان سهم دولت بابت یارانه مترو در سال 86 پیشنهاد داده بود.

به گفته وی براساس توافق های قبلی میان دولت و شهرداری تهران، مقرر شده است که هر سال 50 درصد از یارانه بلیت مترو توسط دولت و 50 درصد بقیه نیز  توسط شهرداری اختصاص یابد که شهرداری تاکنون 20 میلیارد از 37 میلیارد تومان سهم خود را به مترو پرداخت کرده است.

ربیعی در عین حال یارانه بلیت مترو را جدای  از اعتبارات عمرانی، احداث خطوط و تامین واگن های مترو  دانست که باید از سوی دولت و شهرداری تامین شود.

کد خبر 30942

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز