مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱ آبان ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۵
۰ نفر

کارشناسان از تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ارائه پیشنهاد افزایش بودجه مترو در لایحه مصرف سوخت و توسعه حمل و نقل عمومی و تصویب آن تقدیر کردند و این اقدام نمایندگان ملت را شجاعانه و منطقی دانستند.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) گفت: نمایندگان ملت با تصمیمی شجاعانه و آینده‌نگر و تصویب30 درصدی بودجه مترو، زمینه را برای گسترش مترو در سال‌های آینده فراهم آوردند.

محسن هاشمی با تاکید بر اهمیت این تصمیم افزود: متاسفانه دولت در لایحه خود توجه چندانی به حمل و نقل عمومی درون شهری نداشت، اما نمایندگان محترم مجلس با اقدامی قابل تحسین تصمیمی درست اتخاذ کردند.

وی این تصمیم نمایندگان محترم مجلس را زمینه‌ای برای تحقق وعده شهردار تهران مبنی بر گسترش خطوط مترو تا 5 سال آینده به 75 کیلومتر دانست و اظهار داشت: می‌توان انتظار داشت که خطوط 4،3 و بخش‌هایی از خطوط 6 و7 را بسازیم و بخش‌هایی از خطوط 2.1 متروی تهران را نیز گسترش دهیم.

مشاور شهردار تهران در امور مجلس نیز با تقدیر از نمایندگان مجلس اظهار داشت: اتفاقی که در روز یکشنبه در صحن علنی مجلس روی داد نشان از حساسیت نمایندگان محترم نسبت به شهر تهران به عنوان آبرو و اعتبار نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد.

سید امیر طالبیان با اظهار این مطلب افزود: شهردار تهران در کمیسیون عمران مجلس حضور یافت و  لزوم گسترش مترو و سهم هر یک از سیستم‌های حمل و نقل را در تهران یادآور شد.

طالبیان در خصوص این لایحه گفت: پیشنهاد علی ریاض نائب رئیس کمیسیون اصل90 مجلس یک جابه‌جایی در ظرفیت سیستم‌های حمل و نقل عمومی بوده‌است و با کاهش ظرفیت اتوبوس و تاکسی و افزایش سهم مترو این امکان به‌ وجود می‌آید که امکانات حمل و نقلی شهر با مشکل کمتر و به دور از آلودگی‌های زیست‌محیطی در امر جابه‌جایی مسافران اقدام کند.

وی این تصمیم نمایندگان مجلس را گامی مهم در رسیدن به این هدف دانست و گفت: حضور شهردار و رئیس محترم شورای شهر  تهران در مجلس نیز نشان از عزم جدی مدیریت شهری برای تحقق یک سیستم حمل و نقل پاک و سالم و درخور شهروندان تهرانی داشت.

فریدون دژدار کارشناس حمل و نقل و ترافیک نیز ضمن تقدیر از اقدام مجلس شورای اسلامی در تصویب لایحه توسعه حمل و نقل عمومی گفت: در تمامی شهرهای بزرگ جهان عموماً از شبکه مترو به عنوان اصلی‌ترین و مهمترین سیستم حمل و نقل استفاده می‌شود.

وی در ادامه افزود: در شهری مثل تهران به دلیل تعداد زیاد جمعیت، مقاصد و مبادی به ترتیبی قرار می‌گیرند که انتقال گسترده شهروندان عموما در سطح شهر انجام می‌شود که این امر موجب آسیب جدی به محیط زیست شده و همچنین سطح اشغال را در سطح افزایش می‌دهد.

دژدار با اشاره به اینکه سهم عمده‌ای از حمل ونقل باید به وسیله سیستم‌هایی مانند مترو باشد گفت: اگرچه جابه‌جایی در شهری مثل تهران از کیفیت مناسبی برخوردار نیست اما این واقعیت که باید شبکه مترو تقویت شود انکار ناپذیراست.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز گفت: با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی تا سال 1391 توسعه کمی تاکسیرانی شهر تهران در اولویت قرار ندارد و در مقابل ارتقای سطح کیفی و ساماندهی تاکسی‌ها از اهداف اصلی محسوب می‌شود.[در همین ارتباط]

کد خبر 34766

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز