مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۹
۰ نفر

اعتبار اسنادی برای خرید واگن‌های مورد نیاز 90 کیلومتر خطوط فعلی متروی تهران با هدف کاهش سر فاصله حرکت قطارها و ایجاد ظرفیت حمل حدود 3 میلیون مسافر در روز (بیش از 2برابر میزان فعلی)، گشایش یافت.

مدیر عامل شرکت بهره برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه در این‌باره به همشهری گفت: به‌دنبال تأمین پیش‌پرداخت خرید 455 دستگاه واگن داخل شهری و 160‌‌واگن دو طبقه و 38‌لکوموتیو مورد نیاز خط تهران- گلشهر که تیر‌ماه گذشته توسط دولت انجام شد، اعتبار اسنادی این خرید هفته گذشته در بانک ملت گشایش یافت.

جعفر ربیعی افزود: بر اساس یک برنامه زمان‌بندی شده، از 14 ماه دیگر (دی‌ماه سال آینده) این قطارها به تدریج وارد شبکه مترو خواهد شد و کاهش سر فاصله حرکت قطارها و خلوت شدن ایستگاه‌ها را در پی خواهد داشت و به حد استاندارد جهانی خواهد رسید.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: اعتبارات یاد شده تنها برای 90 کیلومتر خطوط موجود مترو است، زیرا، توسعه و تحقق 430 کیلومتر خطوط مترو، بیش از 4هزار واگن نیاز دارد.

ربیعی با بیان اینکه کل اعتبار ارزی مورد نیاز برای خرید این واگن‌ها 650‌میلیون یورو است گفت: 15 درصد این اعتبارات توسط دولت پرداخت شده و قرار است مابقی نیز طی 3 سال توسط دولت و شهرداری به‌طور مشترک تأمین و پرداخت شود.

ربیعی واگن‌ها را مونتاژ داخل دانست و گفت: پیمانکار داخلی طرف قرارداد، با وارد کردن بخشی از تجهیزات از خارج، واگن‌ها را در شرکت‌های واگن‌سازی‌ پارس و واگن‌سازی‌ تهران تولید می‌کند و به مترو تحویل می‌دهد.

وی افزود: درصورت تحقق این موضوع، ظرفیت حمل مسافر در خطوط موجود  از یک میلیون و 400‌هزار مسافر فعلی به حدود 3میلیون مسافر خواهد رسید.

وی پیش‌بینی کرد در این صورت ازدحام جمعیت در ایستگاه‌های مترو و شلوغی قطارها کاهش و سر فاصله حرکت به حد قابل قبول و استاندارد خواهد رسید.

مدیر عامل بهره برداری مترو گفت: امیدواریم قولی که دولت و شهرداری برای تأمین کل اعتبارات این خرید داده‌اند به موقع عمل شود تا هیچ گونه تأخیری در تحویل به موقع قطارها پیش نیابد.

کد خبر 37260

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز