مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۵
۰ نفر

گروه شهری: شهردار تهران با تقدیر از توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مسئله توسعه حمل و نقل عمومی اشاره کرد که در پی مصوبه مجلس دراین‌باره، شهرداری آماده است طی یک دوره 5ساله 75کیلومتر خط جدید مترو در تهران احداث کند.

البته این موضوع منوط به تامین اعتبارات مالی مصرح در قانون بودجه از سوی دولت است.

شهردار تهران درحاشیه همایش یک روزه شاخص‌های شهری درمدیریت شهری با حضور در جمع خبرنگاران در مورد تصویب 30 درصد سهم مترو در مجلس، گفت: پیشنهاد 30 درصدی شهرداری در برابر پیشنهاد 10 درصدی دولت برای سهم مترو در مجلس تصویب شد که باید طبق قانون به شورای نگهبان برود و مسیر قانونی خود را طی کند.

سمینار یک روزه شاخص‌های شهری در مدیریت کلان‌شهرها در تالار ایران زمین شهرداری تهران با حضور محمد باقرقالیباف شهردار تهران برگزار شد.

قالیباف در افتتاحیه این سمینار  شهر را یک موجود زنده خواند و از اینکه درحوزه مدیریت شهری تعریفی از شهر وجود ندارد انتقاد کرد و افزود: در شهری که 800 نفردریک هکتارش زندگی می‌کنند و تنها به فاصله 8 کیلومتری آن 70 نفردریک هکتار و در شهری که یک سوم آن حاشیه‌نشین هستند و14 هکتارش را بافت فرسوده فراگرفته، هرگونه برنامه‌ریزی بدون توجه به این واقعیت‌ها امری غیرممکن است.

وی دراین باره برخورداری از اطلاعات دقیق و منسجم و هدفمند و نظام‌مند در یک قالب مشخص را اجتناب ناپذیردانست و برای اداره شهر براساس برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی کارها تأکید کرد.[بیشتر در همین ارتباط]

قالیباف همچنین در حاشیه سمینار مذکور اعتبار مجوزهای طرح ترافیک را تا اول آبان ماه اعلام کرد و افزود: مدیریت شهری مسئول طرح های ترافیکی است و در مورد آن تصمیم می گیرد و با توزیع مجوزهای جدید، استفاده همزمان از مجوزهای قبلی موجب هرج و مرج در شهر می شود و وزیرکشور و شورای شهر نیز با تصمیم گیری در این مورد، باید از یک بام و دو هوا شدن در این زمینه جلوگیری کنند.

قالیباف، نقش عوارض شهرداری در افزایش قیمت مسکن را بی تاثیر دانست واظهار کرد: میزان عوارض شهرداری در سال گذشته 13.5 درصد و مطابق میزان تورمی بوده است که از سوی دولت اعلام شده و افزایش قیمت مسکن به دلیل افزایش عوارض شهرداری، نادرست است زیرا فقط در مورد خانه های خالی، عوارض بیشتری دریافت می شود که در شورا نیز این طرح مطرح شده و فکر می کنیم این کار مهار قیمت مسکن را نیز موجب خواهد شد.

به گفته شهردار تهران، تا زمانی که نقدینگی بی رویه به بازار تزریق شود و جذب سرمایه در سرمایه گذاری‌های تولیدی کم باشد، افزایش قیمت مسکن نیز ادامه خواهد داشت.

کد خبر 34666

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز