مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۶ - ۱۱:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: پایانه شرقی خط دو متروی تهران (دردشت)، برای توقف و تعمیر قطارها در جنوب شرق ایستگاه دانشگاه علم و صنعت روز شنبه 19 آبان با حضور شهردار تهران به بهره برداری رسید.

به گزارش واحد مرکزی خبر، این پایانه هفت کیلومتر مساحت دارد و مسیر ریل گذاری آن حدود 4500 متر است.

این پایانه از یک سالن پارکینگ، تعمیرگاه با 12 خط چاله سرویس و با ظرفیت 12 قطار به همراه شش ساختمان اداری تشکیل شده است.

اجرای این طرح از سال 1384 آغاز شد و با همکاری چهار شرکت مشاور و پنج شرکت پیمانکار و با هزینه حدود 88 میلیارد ریال و هزینه تجهیزات حدود 2 میلیون دلار به بهره‌ برداری رسید.

در ادامه مراسم بهره برداری از پایانه شرق تهران قالیباف شهردار تهران و هیئت همراه از طرح‌های در حال ساخت متروی تهران بازدید کردند.

شهردار تهران در این بازدید از مسیر توسعه شرقی خط دو متروی تهران حد فاصل ایستگاهای سر سبز، دانشگاه علم و صنعت، شهید باقری (ایستگاه‌های z2 و Y2) واقع در بزرگراه رسالت بین خیابان تیرانداز و بلوار پروین، ایستگاه فرهنگسرای اشراق، کارگاه‌های قطعات سوم و چهارم و فرهنگسرای اشراق دیدن کرد.

مسیر توسعه شرقی تهران سه مرحله دارد که مرحله نخست آن به طول 4 کیلومتر و700 متر شامل سه ایستگاه در غرب تقاطع بزرگراه‌های رسالت و شهید باقری و ایستگاه بین خیابان تیرانداز و بلوار پروین و ایستگاه فرهنگسرای اشراق است.

مرحله دوم نیز از فرهنگسرای اشراق تا پایانه اتوبوسرانی شرق تهران به طول 4 کیلومتر و 200 متر و دو ایستگاه و فاز سوم تا شهر پردیس ادامه خواهد داشت.

کد خبر 36218

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز