مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۷
۰ نفر

گروه شهری: فروش بلیت‌‌های اعتباری مترو با نرخ‌های جدید از امروز آغاز و پیش بینی می‌شود با حذف بلیت تک سفره و اقتصادی بودن بلیت‌‌های اعتباری، صف‌‌های تهیه بلیت در ایستگا‌ه‌ها، خلوت‌تر شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران، با اشاره به نرخ‌های جدید بر اساس مصوبه شورای شهر و تصمیمات مربوط به نشست اخیر اعضای شورای شهر، فرمانداری و مسئولان شهرداری، گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، بلیت تک سفره مترو حذف و از این پس بلیت‌های 2سفره و 10سفره به ترتیب با نرخ‌های 200 و 900 تومان عرضه خواهد شد.

جعفر ربیعی افزود: بلیت 2 سفره از 5 نوع با نرخ‌های ‌125 تا 300 تومان قبلی به یک نوع تغییریافته و به 200 تومان رسیده است و بلیت 10سفره نیز از 5 نوع با نرخ 550 تا 1300 تومان قبلی به یک نوع تغییر پیدا کرده است و با نرخ 900 تومان عرضه می‌شود.

وی افزود: همچنین از امروز بلیت‌های یک‌روزه، 3روزه و 7 روزه به ترتیب با نرخ‌های 400، 800  و 1500 تومان عرضه می‌شود و نرخ بلیت‌های30 روزه نیز 4 هزار و 500 تومان خواهد بود.

وی با اشاره به عرضه بلیت‌های اعتباری نیز گفت: بلیت‌های اعتباری 3 ماهه، 6 ماهه و یک ساله نیز به ترتیب با قیمت‌های 11، 18 و 28 هزار تومان به فروش می‌رسد و شهروندان با خرید بلیت‌های مدت‌دار و اعتباری هزینه کمتری را بابت هر سفر می‌پردازند.

ربیعی با بیان اینکه تاکنون 25 درصد مردم برای سفر با مترو، بلیت تک سفره خریداری می‌کردند، گفت: با حذف این نوع بلیت بهتر است‌ مسافران، بلیت‌های اعتباری خریداری کنند و اگر همچنان مایل هستند برای خرید بلیت، پشت گیشه، صف بایستند، فقط بلیت 2 سفره با قیمت 200 تومان در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

ضمن اینکه بلیت 2سفره بدون محدودیت طول سفر و زمان قابل استفاده است و مسافران حتی می‌توانند از آن در یک سفر، خود استفاده کنند و فرصت  سفر بعدی را به فرد دیگری بدهند.

وی با اشاره به تاثیر حذف بلیت‌های تک سفره در کاهش صف‌های طولانی در برابر گیشه‌های مترو نیز گفت: با این کار حداقل50 درصد از صف‌های خرید بلیت مترو کاهش می‌یابد وعلاوه برآن مشکل تهیه پول خرد نیز در مترو حل می‌شود.

ربیعی افزود: بر اساس مصوبه شورا و تصمیمات اتخاذ شده اخیر و حذف بلیت تک سفره آبی رنگ، از این پس بلیت 2و 10 سفره به رنگ‌های نارنجی و صورتی در گیشه به فروش می‌رسد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو با این حال  گفت: هزینه‌های بهره‌برداری مترو در سال جاری حدود 94 میلیارد تومان است که فقط 20 درصد آن از محل فروش بلیت تامین می‌شود و بقیه باید توسط شهرداری و دولت تامین شود.

کد خبر 31118

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز