مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۹:۱۸
۰ نفر

گروه شهری: امکان افزایش ظرفیت مسافری مترو در ساعات اوج ترافیک به دلیل کمبود قطار وجود ندارد، ولی با تمهیدات در نظرگرفته شده و کاهش فاصله زمانی قطارها در ساعات غیر شلوغ، از مهرماه حدود 15 درصد به مسافران مترو اضافه خواهد شد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو با اعلام این مطلب گفت: در حال حاضر به دلیل کمبود قطار امکان افزایش ظرفیت در ساعات شلوغ را نداریم ولی این امر در ساعات غیر شلوغ یعنی از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر با کاهش سرفاصله زمانی حرکت قطارها 
امکان‌پذیر است و از اول مهرماه همزمان با آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس اعمال خواهد شد.

جعفر ربیعی با بیان اینکه قرار است در ساعات غیر شلوغ، فاصله زمانی حرکت قطارها در خط یک و 2 مترو از 6 دقیقه به 5 دقیقه کاهش یابد گفت: با این اقدام از اول مهرماه ظرفیت مسافری مترو در ساعات غیر شلوغ در خطوط یک و 2 تا حدود 20 درصد افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در ساعات شلوغ و اوج ترافیک، فاصله حرکت قطارها در خط 2(مسیر صادقیه- امام خمینی) 5/3 دقیقه، در خط یک (مسیرمیرداماد- حرم مطهر) 4 دقیقه و خط تهران- گلشهر نیز 10 دقیقه است.

وی با این حال گفت: تعداد مسافران مترو در شرایط موجود، روزانه حدود یک میلیون و300 هزار نفر است که با شروع سال تحصیلی و بازگشایی مدارس و افزایش 15 درصد ی مسافران مترو این رقم به یک میلیون و 500 هزار نفر خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو همچنین با اشاره به پیش پرداخت قرارداد خرید واگن‌های مورد نیاز مترو گفت: امیدواریم این مشکل با توجه به کمکی که دولت برای خرید قطارهای مترو کرده است، سال آینده حل شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: از اول مهرماه با راه اندازی قطار سریع السیر در مسیر تهران-گلشهر هر روز صبح و بعد از ظهر یک قطار سریع السیر به کار گرفته خواهد شد که تنها در ایستگاه مبداء و مقصد و کرج توقف خواهد داشت و با این کار زمان سفر 12 دقیقه کاهش پیدا می‌کند.

ربیعی در عین حال گفت: ساعت دقیق حرکت قطار سریع السیر در این مسیر هفته آخر شهریور اعلام خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اعلام قبلی مسئولان مترو مبنی بر ورود قطارهای جدید به شبکه مترو نیز گفت:  ورود این قطارها تاثیری در افزایش ظرفیت ناوگان مترو در ساعات شلوغ ندارد زیرا باید جایگزین قطارهایی شوند که برای تعمیرات اساسی به تعمیرگاه اعزام می‌شوند.

کد خبر 30735

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز