مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۸ تیر ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۲
۰ نفر

گروه شهری: مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه(مترو) گفت: اعتبارات فعلی توسعه مترو یک پنجم نیاز واقعی است و تکمیل خطوط با تزریق نقدینگی به میزان فعلی، صدساله هم محقق نمی‌شود.

این در حالی است که شهردار تهران در مراسم بهره برداری از تقاطع سئول - نیایش گفت: در صورت واگذاری ارز و ریال مورد نیاز از محل صرفه‌جویی بنزین با ظرفیت موجود می‌توان سالانه 15 تا 20 کیلومتر مترو ساخت.

محسن هاشمی در حاشیه بازدید اعضای شورای اسلامی شهر تهران از مراحل احداث خط چهار مترو به طول 20 کیلومتر و مسیر شرق به غرب، حدفاصل انتهای خیابان پیروزی و شهرک اکباتان گفت: در حال حاضر مترو سالانه یک هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد تا بتوان  مطابق طرح های مصوب، سالی 20 کیلومترخطوط احداث کرد، و این در حالی است که سالانه  تنها 200 میلیارد تومان به این امر اختصاص می‌یابد.وی بودجه مورد نیاز برای احداث مجموع  طرحهای مترو را حدود 8 هزار میلیارد تومان و تامین آن را منوط به کمک دولت و مجلس دانست و گفت: برای پاسخگویی به انبوه مسافران و کاهش ازدحام در ایستگاهها،  باید سالانه یک هزارمیلیارد تومان به مترو تزریق شود.

وی همچنین از افتتاح فاز یک خط چهارمترو به طول 3 کیلومتربا 3 ایستگاه شامل: فردوسی، دروازه دولت و دروازه شمیران، تا پایان سال جاری خبرداد و ابراز امیدواری کرد که  فاز دو این خط از میدان انقلاب تا میدان شهدا به طول 8 کیلومتر در سال 87 و  بقیه مسیر نیز  تا  اواخرسال 90 به بهره‌برداری برسد.

از سوی دیگر حمزه شکیب رئیس کمیسیون توسعه و عمران  شورای شهر تهران نیز گفت:   از دولت انتظار داریم میزان اعتبارات سال جاری مترو( 90 میلیارد تومان ) را به دو برابر و از سال آینده نیز دست‌کم به چهار برابر افزایش دهد تا  احداث خطوط مترو  طبق برنامه، پیش برود.

 معصومه ابتکار نیز  گفت دولت و شهرداری باید کمک کنند تا با سرعت هرچه بیشتر کارها پیش رود و مشکلات مترو هر چه سریع‌تر برطرف شود.

کد خبر 26161

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز