مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۴ تیر ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۱
۰ نفر

گروه شهری: در جریان بازدید اعضای شورای اسلامی شهر تهران از توسعه مسیر شمالی خط یک مترو(حدفاصل میرداماد- میدان تجریش) اعلام شد که مسیر یادشده به طول 8 کیلومتر و 6 ایستگاه در دو مرحله اجرا و تا پایان سال 88 به بهره‌برداری خواهد رسید.

محسن هاشمی، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) ابراز امیدواری کرد که با حمایت دولت، شورای شهر و شهرداری تهران  پروژه‌های در حال ساخت مترو در زمان معین و بر اساس برنامه ریزی های قبلی به بهره برداری برسد.

وی در عین حال گفت: با وجود مشکلاتی مانند تملک و اختصاص فضاهای مناسب برای تجهیز کارگاه و ساخت ایستگاهها و هواکش ها، توسعه مسیر شمالی خط یک مترو با 8 کیلومتر طول و 6 ایستگاه از ایستگاه میرداماد آغاز و تا میدان تجریش کشیده خواهد شد.

هاشمی خاطرنشان کرد: اعتبار اسنادی این مسیر با رقمی معادل 275 میلیون دلار توسط بانک صادرات و با فاینانس هشت و نیم ساله گشایش یافته است ولی برای پرداخت سهم دولت  در اقساط میان‌پرداخت و بازپرداخت مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم این مشکل با کمک بانک صادارت، بانک مرکزی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، شورای اسلامی شهر تهران و به ویژه وزارت کشور حل شود.

سهمیه بندی و ضرورت تجهیز مترو

رسول خادم  رئیس کمیسون برنامه و بودجه شورای شهر تهران به همشهری گفت: شورای شهر 120 میلیارد تومان در قالب بودجه سال 86 شهرداری  برای توسعه خطوط یک ،‌دو و چهار مترو تصویب کرده است و علاوه بر این اعتباراتی نیز از محل اعتبارات در اختیار شهرداری و توافقات شهرداری های مناطق در زمینه  تملک پلاک های شناسایی شده برای احداث ایستگاه و  هواکش های مورد نیاز مترو به ویژه توسعه خط یک پیش بینی شده است، ولی متاسفانه این موضوع هنوز از سوی شهرداری های مناطق در اولویت قرار نگرفته است.

وی همچنین گفت دولت نیز باید نسبت به پرداخت بدهی و تعهدات خود در قبال مترو به بانک های عامل اقدام کند، زیرا عدم پرداخت به‌موقع تعهدات دولت در قبال مترو به بانکها، مشکلات جدی را در بازکردن «ال‌سی»  برای شرکت مترو در بانک های عامل فراهم آورده است.

حمزه شکیب رئیس کمیسیون توسعه و عمران نیز در این باره گفت: شورای شهر با توجه به معضل ترافیک و مطرح بودن سهمیه بندی بنزین،  توسعه و تجهیز حمل و نقل عمومی به ویژه مترو را در دستور کار خود قرار داده  است و دولت باید در این زمینه به مدیریت شهری کمک کند.

وی با اشاره به بازدید  اعضای شورای شهر از توسعه مسیر شمالی خط یک مترو گفت: این طرح تاکنون حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، ولی با توجه به مشکلات مربوط به آن از جمله بحث تملک املاک واقع در مسیر این پروژه، شورای شهر و شهرداری تهران مصمم به برطرف کردن موانع موجود در رابطه با احداث این طرح هستند.

کد خبر 25133

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز