مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۶
۰ نفر

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) از برنامه احداث مجتمع‌های ایستگاهی در اطراف ایستگاه‌های مترو خبرداد.

وی گفت: توافقاتی در زمینه احداث مجتمع‌های ایستگاهی در اطراف ایستگاه‌های مترو صورت گرفته تا درآمدزایی حاصل از آن  برای توسعه خطوط متروی تهران هزینه شود.

به گزارش سما، صبح پنج‌شنبه مدیرعامل بانک صادرات و هیات همراه از مسیر در حال احداث متروی میرداماد تا تجریش که اعتبار اسنادی آن توسط بانک صادرات گشایش یافته است، بازدید کردند.

در این بازدید محسن‌ هاشمی مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) در تشریح پیشرفت عملیات اجرایی احداث توسعه خط یک متروی تهران گفت: با وجود مشکلاتی مانند تملک و اختصاص فضاهای مناسب برای تجهیز کارگاه و ساخت ایستگاه‌ها و هواکش‌ها، مسیر توسعه شمالی خط یک با 8 کیلومتر و 6 ایستگاه احداث می‌شود که این مسیر از ایستگاه میرداماد آغاز و به سمت بلوار میرداماد، خیابان شریعتی تا میدان قدس امتداد یافته است.

هاشمی افزود: به منظور اینکه مشکلاتی برای اهالی از نظر ترافیکی و موانع تاسیساتی ایجاد نشود این تاسیسات کاملا از زیر ساخته می شود و برای ساخت تونل در 5 کارگاه در 9 جبهه از روش اتریشی - ایرانی استفاده شده است که برای ایستگاه‌ها نیز سعی شده که سکوها از زیر و فضای مربوط به بلیت در کنار خیابان قرار گیرد.

همچنین در ادامه این بازدید، برهانی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صادرات، پروژه متروی تهران را یک سرمایه ملی که امکان بهره‌مندی همه افراد جامعه از آن وجود دارد عنوان کرد و افزود: بانک صادرات از گذشته همکاری‌های نزدیکی را با شرکت مترو برای توسعه خطوط متروی تهران داشته که این بازدید نیز بیانگر پیشرفت چشمگیر و موفقیت آمیز در برنامه توسعه خطوط بود و به همین دلیل امیدواریم امسال نیز بتوانیم همکاری نزدیک خود را با متروی تهران برای تسریع در پیشرفت این پروژه ملی ادامه دهیم.

کد خبر 21186

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز