مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۹:۲۵
۰ نفر

گروه شهری: هفته آینده با حضورمصطفی پورمحمدی وزیر کشور شرکت واگن سازی تهران با هزینه 15 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

هدف از راه اندازی این شرکت ،مونتاژ قطاربرای متروی تهران وحتی سایر شهرهای کشورو تعمیراساسی و نگهداری ناوگان مترو تهران است.

محل کارخانه شرکت واگن سازی تهران درزمینی به مساحت 10 هکتارو درمجاورت تعمیرگاه اساسی خطوط 1،2،3،4متروی تهران (تعمیر گاه فتح آباد) است.

عبدالرضا شاملو، مدیرعامل شرکت واگن‌‏سازی تهران، ضمن اشاره به 777هزاردلار قیمت تمام شده هر واگن افزود: این کارخانه برمبنای ظرفیت مونتاژ سالانه یک صد وبیست واگن مترو برای یک شیفت کاری طراحی شده است و در صورت تامین سرمایه، می‌‏تواند سالانه 200 دستگاه واگن را مونتاژکند.

شاملو تصریح کرد: شرکت واگن سازی تهران، قرارداد تامین 119 واگن قطار برای شرکت مترو را امضا کرده است.

وی گفت: 80 نفر از کارکنان این شرکت، طی 3 مرحله در کشورهای چین، آلمان و سوئد آموزش‌‏های لازم را دیده‌‏اند و در صورتی که از حداکثر توان این کارخانه استفاده شود، می‌‏توانیم نیازهای داخلی برای تامین واگن‌‏های مترو را پاسخ دهیم.

شاملو یادآور شد: از آنجایی که قیمت دانش فنی در اروپا بسیار بالاست، از دانش فنی کشور چین برای این منظور استفاده کردیم اما استاندارد ما برای ساخت، راه اندازی و تحویل واگنها مطابق با استاندارد اروپا نظیر سوئد، اتریش و آلمان است.

وی با اشاره به اینکه عمر ناوگان ریلی مترو تهران حداقل 30 سال است گفت: از سال 77 تاکنون تنها ناوگان خط 5 مترو تهران یک میلیون کیلومتر کارکرده است.

شاملو با اشاره به اینکه شرکت‌‏ واگن‌‏سازی تهران مونتاژ و تحویل 88 دستگاه واگن دوطبقه برای خط 5 تهران را نیز متعهد شده است، گفت: تاکنون 10 دستگاه از این واگن‌‏ها مونتاژ و تحویل داده شده است.

وی تصریح کرد: تابستان سال آینده هیچ قطار متروی تهران بدون سیستم تهویه نخواهد بود.

کد خبر 17379

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز