مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۸
۰ نفر

گروه شهری: مدیر عامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) گفت: 18 قطار شهری (126 واگن) تا پایان امسال به شبکه مترو اضافه می‌شود.

محسن هاشمی در جریان بازدید اعضای شورای اسلامی شهر تهران از توسعه شرقی خط 2 مترو، حد فاصل تقاطع بزرگراه رسالت- شهید باقری و خیابان جشنواره، فرهنگسرای اشراق، در گفتگو با همشهری افزود: در این راستا، تا اوایل مهرماه دست کم 7 قطار شهری(49 واگن) به ناوگان مترو اضافه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ادامه توسعه شرقی خط 2 مترو، حد فاصل بزرگراه رسالت- شهید باقری و خیابان جشنواره (فرهنگسرای اشراق) با سه ایستگاه به طول 7/4  کیلومتر، تا پایان سال 87 به بهره برداری می رسد.

گفتنی است در جریان بازدید اعضای شورای شهر، تونل های قطعات 2 و 3  این مسیر در ضلح غربی چهار راه تیرانداز و آخرین ایستگاه آن در خیابان جشنواره  نزدیک خیابان دماوند به طول 2 کیلومتر به یکدیگر متصل شد.

مدیر عامل مترو همچنین گفت: مترو تلاش دارد، سرفاصله حرکت قطارها را از4 دقیقه فعلی به 2 دقیقه در داخل شهر و از 10 دقیقه به پنج دقیقه در مسیر تهران-گلشهر کاهش دهد که البته لازمه این کار خرید قطارهای جدید به میزان موجود(69 قطار با 455 واگن ) است که اولین پیش قسط توسط دولت پرداخت شده ولی بازکردن « ال سی» نزد بانکها برای کل این تعداد، نیازمند کمک دولت است.

کد خبر 25664

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز