گروه شهری: حمل و نقل عمومی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مراکز آموزشی، با ظرفیت کامل فعالیت دارد، ضمن اینکه استفاده از مترو و اتوبوس برای دانش آموزان و دانشجویان از اول تا پنجم مهرماه رایگان است.

شهرداری تهران از مدتی پیش برای استقبال از مهر و بهبود ارائه خدمات به شهروندان، تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی و استفاده حد اکثری از ظرفیت موجود را در دستور کار خود قرار داده و به منظور تسهیل سفرهای آموزشی در هفته اول مهر، تمهیداتی از جمله استفاده رایگان دانش آموزان و دانشجویان از مترو و اتوبوس را در نظرگرفته است.

مدیر عامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران وحومه (مترو) دراین باره به همشهری گفت: دانش آموزان با یونیفرم مدرسه و دانشجویان نیز با ارائه کارت معتبر می‌توانند از اول  تا  پنجم مهرماه  به‌طور رایگان از مترو استفاده کنند.

جعفر ربیعی  با بیان اینکه از اول مهر ماه 15 درصد به مسافران مترو اضافه می شود گفت: در طول سال تحصیلی 33 درصد مسافران مترو را دانش‌آموزان و دانشجویان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه با شروع سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس تعداد  سفرهای  مترو  از یک میلیون و 300 هزار سفر فعلی به یک میلیون و 500 هزار سفر خواهد رسید گفت: مترو تمهیدات لازم را برای این افزایش درنظرگرفته و با تمام  ظرفیت آماده خدمات رسانی به شهروندان است.

از سوی دیگر حسین بیژنی مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه نیز در این باره گفت: از تاریخ یکشنبه یکم مهرماه تا پنجشنبه پنجم مهرماه ارائه خدمات اتوبوس‌های بلیتی شرکت واحد به دانشجویان رایگان خواهد بود.

وی همچنین استفاده حداکثری از ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی را یادآور شد و گفت: از اول مهرماه حدود 6 هزار اتوبوس بلیتی به همراه یک هزار و 350 دستگاه اتوبوس بخش خصوصی و 2 هزار دستگاه مینی بوس تحت نظارت شرکت اتوبوسرانی، خدمات رسانی در سطح شهر را  انجام خواهند داد.

وی گفت: در حال حاضر  حدود 3 میلیون سفر با ناوگان اتوبوسرانی انجام می شود و از اول مهرماه آمادگی برای افزایش ظرفیت وجود دارد و پیش بینی‌ها حاکی است که از اول مهرماه به بعد بین 5/3 تا 4 میلیون سفر  با اتوبوس انجام شود.

به بیان دیگر خدمات شرکت واحد نسبت به قبل، افزایشی بین 500 تا یک میلیون سفر خواهد داشت.

مدیر عامل اتوبوسرانی تهران همچنین گفت: بر اساس تصمیم ستاد مهر امسال برای اولین بار مسئولین شرکت واحد اتوبوسرانی به ویژه روسای مناطق با حضور در مرکز کنترل ترافیک  تهران علاوه بر نظارت بر عملکرد اتوبوسرانی در سطح شهر، هماهنگی بین بخشی با سایر بخش‌ها به ویژه راهنمایی و رانندگی را نیز انجام خواهندداد.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرتهران نیز در این باره گفت: با برنامه ریزی های انجام شده قرار است، تاکسی‌ها با حضور در محل‌ها و ایستگاه‌های پرمسافر و مراکزعلمی و آموزشی، آنها را تحت پوشش قراردهند.

کد خبر 32035

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز