رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با قدردانی از شهرداری تهران به منظور ساماندهی سرویس مدارس، گفت: بر اساس این اقدام شهرداری و با هدف ایجاد امنیت بیشتر برای دانش‌آموزان طی ابلاغیه‌ای تمامی شهرداری‌های کشور موظف به ساماندهی سرویس مدارس در مناطق تحت اختیار خود شدند.

سردار محمد رویانیان در گفتگو با همشهری افزود: قبل از سال تحصیلی جدید و در جلسه‌ شورای عالی ترافیک کشور که وزیر محترم کشور نیز در آن حضور داشتند شهرداری تهران با شجاعت و قاطعانه مسئولیت تامین سرویس مدارس تهران را به طور کامل پذیرفت که این اقدام مورد تحسین وزیر محترم کشور و راهنمایی رانندگی قرار گرفت.

رئیس پلیس راهور کشور از آماده نبودن آموزش و پرورش برای واگذاری این مسئولیت به شهرداری خبر داد و گفت: هرچند برای تامین سرویس مدارس آموزش و پرورش آمادگی100درصدی خود را اعلام کرده‌است اما آموزش و پرورش هنوز آمادگی کامل برای قبول این مسئولیت را ندارد که البته باید در این زمینه پاسخگو باشد.

وی از نظارت بیشتر بر سرویس مدارس در کشور به عنوان یک ضرورت یاد کرد و افزود: به منظور حفظ سلامتی دانش ‌آموزان و بهبود در تردد آنان، سرویس مدارس در سراسر کشور باید مورد نظارت دقیق راهنمایی و رانندگی قرار گیرد.

محمد رویانیان همچنین از اعتماد به سیستم‌های تاکسیرانی و اتوبوسرانی به عنوان یک اولویت برای خانواده‌ها یاد کرد و گفت: یکی از ضعف‌های ما برای ایجاد یک سیستم منظم و یکپارچه عدم توجه جدی به سرویس مدارس و ساماندهی آن بود.

کد خبر 32130

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز