علی اصغر محمدی: آیین‌نامه اجرایی سرویس حمل و نقل دانش‌آموزان به زودی ابلاغ می‌شود.

مدیرکل دفتر جذب مشارکت‌های انجمن مرکزی اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در این باره گفت: آیین نامه اجرایی سرویس حمل ونقل دانش‌آموزان هفته گذشته در کمیسیون امور زیر بنایی هیات دولت تصویب شد که برای اجرا به زودی ابلاغ می‌شود. 

محمدعلی لقایی افزود: با ابلاغ آیین نامه به استان‌ها، عملکرد سرویس مدارس به طور مطلوب ساماندهی خواهد شد.

وی با اشاره به درخواست این سازمان از ستاد تبصره 13 مبنی بر اختصاص سهمیه ویژه بنزین به سواری‌های شخصی سرویس مدارس، اعلام کرد: حدود 47 هزار سواری شخصی سرویس مدارس در کل کشور با کمبود بنزین مواجه اند که در نتیجه این کمبود، نرخ دریافتی سواری‌های شخصی سرویس‌ مدارس و میزان هزینه‌های دریافتی آن‌ها از دانش‌آموزان افزایش یافته است.

لقایی گفت: در 12 شهریور ماه امسال، دستورالعملی مبنی بر روان‌سازی تردد دانش‌آموزان با سرویس‌های مدارس در آستانه سال تحصیلی به استانداران، ‌فرمانداران و شهرداری‌ها از سوی وزیر کشور ابلاغ شد، تا خدمات لازم برای حمل و نقل مورد نیاز مدارس اعم از تعیین نرخ مناسب و شرایط فنی لازم از کانال تاکسیرانی، مینی‌بوس‌ رانی، شرکت واحد، مسافربرهای خطی و آژانس‌ها ارائه شود.

وی افزود: با توجه به اینکه نیاز آموزش و پرورش به سرویس حمل و نقل بیش از ظرفیت کانال‌های ذکر شده است و همچنین محدودیت سازمان‌های مذکور در سرویس‌دهی به مدارس، سواری‌های شخصی نیز برای سرویس‌دهی به دانش‌آموزان در کشور فعال هستند که البته با توجه به سهمیه‌بندی بنزین، این سواری‌ها در سرویس‌دهی مناسب به دانش‌آموزان با مشکل مواجه شده‌اند.

مدیرکل دفتر جذب مشارکت‌های انجمن مرکزی اولیا و مربیان افزود: هنوز پاسخی از ستاد تبصره 13 مبنی بر اختصاص سهمیه ویژه بنزین به سواری‌های شخصی سرویس‌ مدرسه دریافت نشده است.

وی با اشاره به درخواست این سازمان از ستاد تبصره 13 مبنی بر اختصاص سهمیه ویژه بنزین به سواری‌های شخصی سرویس‌ ‌مدرسه، خاطر نشان کرد: این درخواست با ارائه آمار جامع از وسایل نقلیه شخصی مورد استفاده در سرویس مدارس و با تعیین میانگین کیلومتر رفت و برگشت هر سرویس ارائه شده است.

لقایی افزود: حدود 86 هزار سرویس مدرسه در کل کشور، حدود یک میلیون و 100 هزار دانش‌آموز را جابه‌جا می‌کنند.

مدیر کل دفتر جذب مشارکت‌های مردمی سازمان مرکزی انجمن اولیا و مربیان همچنین به آمار وسایل نقلیه مورد استفاده در سرویس مدارس اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر حدود 86 هزار خودرو در کل کشور به عنوان سرویس مدرسه به حدود یک میلیون و 100 هزار دانش‌آموز خدمت می‌کنند که 21 هزار دستگاه آن تاکسی، 10 هزار دستگاه مسافربر خطی، قریب به 47 هزار دستگاه شخصی، حدود 16 هزار دستگاه مینی‌بوس و نزدیک به یک‌هزار و 100 دستگاه‌ نیز اتوبوس هستند.

وی با اشاره به آمار سرویس‌های مدارس در شهر تهران افزود: در شهر تهران حدود 190 هزار دانش‌آموز از سرویس مدرسه استفاده می‌کنند که این سرویس‌ها، حدود 900 تاکسی، نزدیک به یک‌هزار و 800 مسافربر خطی، حدود 12 هزار سواری شخصی، قریب به
2700 مینی‌بوس و 150 اتوبوس را شامل می‌شوند که مجموع این سرویس‌ها نیز به حدود 15 هزار خودرو می‌رسد.

لقایی اظهار داشت: اگر خانواده‌ها با مشکلی در خصوص سرویس مدارس مواجه شدند، می‌توانند به آموزش و پرورش مناطق خود مراجعه کنند.

کارشناسان انجمن اولیا و مربیان آماده دریافت اعتراضات، پیشنهادات و رسیدگی به آنها هستند.

کد خبر 32687

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز