همشهری آنلاین: رئیس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای کشور گفت: تا پایان امسال 500 کیلومتر از بزرگراه‌های شهرها و نقاط پرحادثه راه‌ها به سامانه روشنایی مجهز می‌شوند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد بخارایی با اشاره به تاثیر افزایش روشنایی راه‌ها در افزایش ایمنی و کاهش سوانح رانندگی گفت: نوسازی ناوگان حمل ونقل، اصلاح شبکه‌های ارتباطی، احداث باندهای دوم و گسترش آموزش و فرهنگ‌سازی، در کاهش تصادفادت جاده‌ای موثر است.

وی افزود: میزان تلفات سوانح رانندگی در 4 ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 20 درصد کاهش یافته است.

بخارایی سهم عامل ‌انسانی در تلفات و حوادث جاده‌ای را 80 درصد اعلام کرد و گفت: با توجه به این سهم بالا، آموزش و فرهنگ سازی بهترین راه کاهش آمار سوانح رانندگی است.
معاون وزیر راه و ترابری در ادامه با بیان اینکه 90 درصد حمل ونقل کشور ازطریق جاده ‌انجام می‌شود و حدود 9 درصد اشتغال کشور هم در بخش حمل ونقل است، افزود: 8.5  درصد ارزش افزوده تولید ناخالص ملی نیز متعلق به حمل ونقل است.

بخارایی همچنین با اشاره به اینکه 24 هزارکیلومتر از راه‌های کشور شریانی محسوب می‌شوند که در اولویت نگهداری و ساماندهی قرار دارند، گفت: برای حذف نقاط پرحادثه، سامانه روشنایی محورها و نگهداری و روکش آسفالت در این راه‌ها اعتبارات ملی خاصی در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: برای نگهداری 180 هزار کیلومتر راه‌های کشور که 80 هزارکیلومتر آن بزرگراه و راه اصلی و فرعی و 100 هزار کیلومتر آن راه روستایی است از محل اعتبارات استانی هزینه می‌شود.

بخارایی افزود: هر سال وزارت راه و ترابری با استفاده از اعتبارات ملی و استانی 10 هزار کیلومتر روکش آسفالت با هزینه حدود سه هزار میلیارد ریال اجرا می کند که یک هزار و 300 میلیارد ریال آن اعتبارات ملی و بقیه اعتبارات استانی است.

کد خبر 31548

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز