مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۷:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: اولین سری قطارهای جدید مترو که ساخت داخل است، ظرف 14 ماه آینده تحویل خواهد شد.این خبر را محسن هاشمی در بازدید شهردار تهران از خط یک مترو اعلام کرد.

چنانچه مسئولان به وعده های خود مبنی بر تامین بودجه و اعتبارات شرکت راه آهن شهری تهران و حومه عمل کنند، اعطای اولین سری قطارهای جدید مترو که ساخت داخل است، ظرف 14 ماه آینده تحویل خواهد شد.

دکتر محمدباقر قالیباف، شهردار تهران و هیئت همراه صبح سه‌شنبه 4 اردیبهشت از پروژه‌های در حال ساخت مترو تهران، از مسیر تونل‌ها و ایستگاه‌های در حال احداث حد فاصل ایستگاه میرداماد تا میدان قدس، نیمه شمالی خط یک ایستگاه میرداماد تا ایستگاه امام خمینی (ره) و.... بازدید کردند.

در این بازدید که از ساعت 30/5 بامداد آغاز شد شهردار تهران از ایستگاه تجریش و عملیات اجرایی این ایستگاه بازدید کرد .

در ادامه این بازدید دکتر قالیباف از کارگاه های قطعه چهار ، قطعه 3 ، پارک کودک ، قطعه 2 ، پروژه لعل ، قطعه یک و ایستگاه های میرداماد ، دروازه دولت و امام خمینی (ره) بازدید کرد .

عکس‌ها :روابط عمومی شهرداری تهران

مهندس محسن هاشمی، مدیرعامل شرکت راه اهن شهری تهران و حومه (مترو ) ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون موانع و مشکلات اجرایی موجود در عملیات اجرایی توسعه مسیر شمالی خط یک گفت: مسیر توسعه‌ای خط یک از  میرداماد تا تجریش به طول 8 کیلومتر و 6 ایستگاه احداث خواهد شد که این مسیر از میرداماد آغاز و به سمت بلوار میرداماد، خیابان شریعتی تا میدان قدس کشیده شده است اما یکی از مشکلات اصلی در مسیر توسعه این خط آب زیاد این محدوده و مسئله سنگ‌های بزرگی است که به دلیل قرار گرفتن در مسیر تجریش موجب تاخیر جدی در برنامه توسعه ای این خط شده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران وی تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم این تاخیر را پوشش دهیم باید جبهه کاری را از  9 جبهه کاری فعلی که برای ساخت تونل داریم به 16 جبهه افزایش دهیم که در این زمینه از شهردار تهران تقاضا کرده ایم به شهرداری‌های مناطق دستور دهند تا مکان هایی را تملک کرده و در اختیار مترو قرار دهند تا بتوانیم از آن نقطه ها نیز ورود پیدا کرده و ساخت تونل در این مسیر را به نتیجه برسانیم .

هاشمی در ادامه با اشاره به  مسئله ایستگاه ها به عنوان مشکل دیگری که در این زمینه وجود دارد ، افزود: از آنجا که این ایستگاه ها در زیر خیابان است یا باید خیابان بسته شود که در این صورت مانع ترافیکی ایجاد خواهد شد و مجبور به جابجایی تاسیسات زیر خیابان خواهیم شد که این امر نیز مشکلات رساندن سرویس و خدمات برق و آب و تلفن و... را برای اهالی اطراف منطقه به دنبال خواهد داشت، لذا با توجه به این امر از شهردار تهران تقاضا کردیم در کنار خیابان زمینهایی تملک شود تا بتوانیم ایستگاهها را از آنجا بسازیم که این امر نیز مورد موافقت شهردار تهران قرار گرفت و من امیدوارم طبق زمانبندی وعده های ما تحقق یابد.  

مدیرعامل مترو تهران همچنین خبر خوشی به شهروندان تهرانی در خصوص تامین واگن های جدید برای خطوط مترو  داد و اظهار داشت: خوشبختانه دیروز (3 اردیبهشت)جلسه موفقیت آمیزی با معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی و رئیس شرکت تازه تاسیس قطار شهری که از سوی دولت و وزارت کشور مسائل متروها را پیگیری می کند در زمینه تامین واگن های مترو تهران داشتیم که بنا شد قراردادهایی را که مترو با شرکت های واگن ساز بسته موثر شده و بخشی از پیش پرداخت‌های آن از طریق شرکت قطارهای شهری و شهرداری پرداخت شود و ما بتوانیم قرارداد های منعقد شده در بحث تامین و ساخت واگن های جدید را فعال کنیم.

هاشمی با تاکید بر اینکه جلسه روز گذشته (3 اردیبهشت) به بحث تامین واگن‌های جدید برای مترو تهران بسیار امیدوار کرده است، تصریح کرد: در صورت تحقق این وعده اولین سری قطارهای جدید مترو که کاملا ساخت داخل است را ظرف 14 ماه دیگر تحویل شرکت مترو  و شرکت های دیگر قطارهای شهری بدهیم که امیدواریم ظرف 2 تا 3 ماه آینده نتیجه جلسه دیروز به طور کامل برای شرکت مترو مشخص شود و پس از آن می توانیم به تدریج خبرهای خوبی را به شهروندان تهرانی در زمینه تامین واگن های جدید برای خطوط مترو بدهیم.

کد خبر 20364

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز