مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۷:۴۸
۰ نفر

گروه شهری: متروی تهران تا پایان سال جاری به تجریش می‌رسد، همچنین به پیشنهاد یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس قرار شد بخشی از بودجه تبصره 13 توسط مجلس به قطارهای شهری اختصاص یابد.

به نظر می رسد این اقدام ازجمله نتایج مثبت مذاکرات شرکت مترو با مجلس قانونگذار در اواخر سال گذشته باشد.

به گزارش همشهری ، باحمایت دولت و مجلس شورای اسلامی امسال بودجه مترو 210 میلیارد تومان درنظرگرفته شده است که 90 میلیاردتومان ازطریق دولت ومجلس و120 میلیاردتومان نیزاز طریق شهرداری تهران تامین خواهدشد براین اساس  نیمی از45 میلیارد تومان بودجه  مربوط به بخش بهره برداری توسط دولت درقالب سوبسید پرداخت خواهدشد.

بنابراین گزارش با توجه به سیاست دولت درکاهش و صرفه جویی مصرف سوخت ،امسال مساله تامین اعتبار واگن های متروی تهران  نیزمورد توجه جدی دولت قرار گیرد چراکه در این صورت مترو توان پاسخگویی به 2 میلیون سفر در روز و 700 میلیون سفر در سال را خواهد داشت که این رقم معادل 500 میلیون لیتر صرفه جویی سالانه در مصرف سوخت است.

به گفته محسن هاشمی مدیر عامل شرکت مترو تهران امسال اعتبارات اختصاص یافته ازسوی دولت باید صرف احداث خطوط 3،4،6 و 7 متروی تهران و توسعه و بهره برداری بخش هایی از خطوط یک و دو متروی تهران شود که با این حساب درسال 86 بخشی ازخط 4مترو درخیابان انقلاب و بخشی از خط یک متروبه سمت تجریش آماده بهره برداری عموم خواهد شد.

محسن هاشمی مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به 50 میلیارد تومانی که در 28 اسفندماه سال گذشته پس از مدت‌ها بحث و گفتگو از سوی دولت برای ساخت و بهره‌برداری خطوط مترو تهران تخصیص داده شد، گفت: 10 میلیارد تومان از این مبلغ سوبسید بهره‌برداری و 40 میلیارد تومان مربوط به ساخت است.

وی ادامه داد: امروز تهران دارای 90 کیلومتر خط مترو با 46 ایستگاه فعال است که امیدواریم امسال 3 ایستگاه دیگر نیز به بهره‌برداری برسد.

هاشمی افزود: علاوه بر 50 میلیارد تومانی که اواخر سال گذشته به متروی تهران پرداخت شد و باید تا تیرماه هزینه شود ، بودجه ای معادل 90 میلیارد تومان دیگر هم ازناحیه مجلس مصوب شده است که امیدواریم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی موافقت‌نامه‌های لازم برای دریافت هرچه سریع‌تر این اعتبار را فراهم نماید.

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه در مورد وضعیت تامین واگن درخطوط مختلف مترو گفت: در خط یک از تجریش تا حرم مطهر در مجموع به 78 قطار نیاز داریم که 52 قطار تا کنون خریداری شده و 26 قطار دیگر نیاز است که برای تامین آنها به 155 میلیون دلار اعتبار نیاز داریم.

کد خبر 19691

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز