مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۶ - ۱۲:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: کمبود سیمان ادامه ساخت خط یک مترو شمال تهران را با مشکل مواجه کرده است.

مجید معظمی مجری طرح توسعه خط یک مترو گفت: حداقل نیاز توسعه خطوط مترو تهران 600 تن سیمان در روز است که در حال حاضر یک سوم این میزان یعنی حدود دویست تن در روز تحویل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این وضع حدود 5 ماه است به وجود آمده است افزود: در طرح توسعه خط یک مترو هم که حد فاصل ایستگاه میرداماد و میدان قدس قرار دارد، روزانه به حداقل دویست تن سیمان نیاز داریم ولی در حال حاضر کمتر از 75 تن سیمان به ما تحویل می‌دهند.

مجری طرح توسعه خط یک مترو تصریح کرد: با ادامه این وضعیت، عملیات توسعه و ساخت ادامه خط یک مترو با مشکل جدی مواجه خواهد شد و همه زمان بندی های قبلی برای ساخت و بهره برداری از مراحل مختلف این خط به تأخیر خواهد افتاد.

به گزارش واحد مرکزی خبر معظمی اضافه کرد: این مشکل همچنین باعث اتلاف و بلاتکلیفی نیروها و تجهیزات به کار گرفته شده در این طرح می شود و در عمل به تعهدات با طرف خارجی که متولی تجهیز و نصب امکانات در خطوط و ایستگاه ها هستند، اخلال ایجاد می‌کند.

مجری طرح توسعه خط یک مترو تهران تصریح کرد: خط یک مترو چون در منطقه مسیل‌های کوهپایه‌ای در حال اجراست با وضعیت منحصر به فردی به دیگر خطوط مترو روبروست و با توجه به اینکه در سال 87 مراحل دیگر این خط نیز آغاز خواهد شد، کمبود سیمان در کل عملیات ساخت این خط و برنامه ریزی های بعدی مشکل ساز خواهد شد.

وی توقف عملیات ساخت این خط را به علت وجود آب و ریزشی بودن لایه‌های زمین ناممکن خواند.

معظمی اضافه کرد: کمبود سیمان در پنج ماه گذشته، 20 تا 30 درصد طرح را از زمان‌بندی اولیه عقب انداخته است.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه سیمان در بازار آزاد به وفور یافت می شود اما ما برای تهیه آن از مجاری تعریف نشده با موانع قانونی و نیز تفاوت قیمت مواجهیم.

معظمی افزود: به دلیل ماهیت کار ساخت تونل ها در همه مراحل از زمان حفر تا آرماتوربندی و بتون ریزی نهایی به سیمان نیاز داریم.

طرح توسعه خط یک مترو که شامل محدوده ایستگاه میرداماد تا میدان قدس می‌شود با طول 8 کیلومتر دارای سه فاز است که در مجموع 6 ایستگاه خواهد داشت.

فاز یک این خط به طول 4 کیلومتر بر اساس زمان‌بندی مشخص شده قرار است تا پایان سال 87، فاز دوم به طول 2 کیلومتر تا پایان سال 88 و فاز سه آن به طول 2 کیلومتر تا پایان سال 89 به بهره برداری برسد.

کد خبر 39678

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز