تأثیر چشمگیر مادی و معنوی مترو برزندگی تهرانی‌ها موضوعی بود که مدیرعامل مترو تهران در هفته هوای پاک به آن پرداخت.

محسن هاشمی گفت که این وسیله نقش انکارناپذیری در حل مسائل اقتصادی، اجتماعی و محیط‌زیستی ناشی از معضل ترافیک دارد.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، محسن هاشمی اتلاف وقت، مصرف سوخت، تصادفات فوتی و جرحی و آلودگی هوا را از مهم‌ترین خسارات و صدمات شبکه‌های حمل‌ونقل عمومی برشمرد و افزود: در این میان حمل‌ونقل انبوه ریلی بیشترین مزایای اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی را در زندگی شهروندان برجای گذاشته است.

مدیرعامل شرکت متروی تهران صرفه‌جویی 3خط متروی تهران در سال 86  را  677 میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: از این میان هزینه صرفه‌جویی سالانه مترو در کاهش اتلاف وقت شهروندان 320‌میلیارد تومان، کاهش مصرف سوخت 270 میلیارد تومان، کاهش آلودگی هوا 62‌میلیارد تومان و کاهش تصادفات رانندگی 25‌میلیارد تومان است.

رئیس هیأت‌مدیره مترو تهران با اشاره به این که درصورت تأمین اعتبارات مورد نیاز خطوط راه‌آهن شهری تهران تا سال 1409 به 12 خط افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: آثار مثبت تکمیل شبکه‌ متروی تهران سالانه 2 هزار و 600 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه تعداد قطارهای موجود در شبکه متروی تهران 86 دستگاه است که 12 دستگاه آن در خط‌5 مشغول به کارند 2طبقه هستند، اضافه کرد: ناوگان متروی تهران در مجموع از 614 دستگاه واگن برخوردار است.

هاشمی با اعلام این که 86 قطار متروی تهران در مجموع کمتر از 86 وسیله نقلیه شخصی آلودگی تولید می‌کنند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر فاصله اعزامی قطار در ساعات شلوغ هر 4دقیقه یک قطار است؛ در حالی که درصورت تأمین اعتبارات ریالی و ارزی به منظور افزایش قطارهای مترو، کاهش این زمان به هر 2دقیقه یک قطار قابل دستیابی است.

کد خبر 42627

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز