مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۴
۰ نفر

گروه شهری: مدیر عامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه در نشست بررسی عملکرد حوزه معاونت حمل ونقل و ترافیک در سال‌جاری گفت:

از طریق مصوبه دولت در مجلس، 4 میلیارد دلار فاینانس برای توسعه خطوط 3، 4، 6 و 7 متروی تهران در نظر گرفته شده که متأسفانه این مبلغ در اختیار مترو گذاشته نشد و به‌دلیل تحریم‌های بین‌المللی و مشکلات موجود نتوانستیم حتی یک ریال از این فاینانس‌ها استفاده کنیم.

به گفته محسن هاشمی اگر فاینانس‌های در نظر گرفته شده در اختیار متروی تهران گذاشته می‌شد، براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در مدت 5 الی 8 سال ساخت 100 کیلومتر مترو در پایتخت تحقق می‌یافت. وی ادامه داد: این در حالی است که در سالیان گذشته در سایر خطوط تجربه جذب یک میلیارد و 600 تا 700 میلیون دلار فاینانس را داشته‌ایم.

مدیر عامل شرکت مترو تهران همچنین ضمن تشکر از حمایت‌های شهرداری برای توسعه مترو افزود: امسال سهم مترو تهران در مجلس حدود 290 میلیارد تومان تعیین شده که با احتساب سهم در نظر گرفته شده برای مترو توسط شهرداری این رقم در مجموع بیش از 600 میلیارد تومان خواهد بود.

او در ادامه در مورد ساخت خط 3 مترو تهران اظهار کرد: ابتدای سال آینده بخشی از این خط یعنی محدوده خیابان ولی عصر از میدان راه آهن تا خیابان سهروردی برای ساخت به پیمانکار تحویل داده می‌شود.

به گفته محسن هاشمی، امسال حدود 700 تا800 میلیارد تومان برای خرید و ساخت واگن‌های مترو اختصاص یافته و 18 قطار نیز به  مجموعه  مترو تزریق شده با این وجود هر روز شاهد افزایش جمعیت هستیم  و از صبح تا آخرین ساعات روز مترو با ازدحام جمعیت روبه‌روست. وی گفت: امسال دولت بابت  یارانه بهره‌برداری مترو 14 میلیارد و
800 میلیون تومان پرداخت کرد در حالی که این رقم در سال گذشته 20 میلیارد تومان بوده است.

جابه‌جایی بیش از 420 هزار مسافر از سوی دیگر در مراسم اعطای گواهینامه پایه یکم راهبری قطارهای مترو به تعدادی از راهبران مترو که روز گذشته برگزار شد، مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران گفت که از ابتدای سال‌جاری تاکنون 420 میلیون مسافر به وسیله مترو در تهران جابه جا شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تعداد مسافران مترو در سال آینده به نیم میلیارد نفر برسد.

به گزارش همشهری جعفر ربیعی با بیان این مطلب اظهار کرد: متروی تهران موفق شد 6 سال بعد از زمان آغاز فعالیت خود از سال 77 جشن سرویس‌ دهی به یک میلیارد مسافر را در شهریور 84 برگزار کند اما با توجه به افزایش روزبه روز تعداد مسافران پیش‌بینی می‌شود ظرف مدت 3 سال یک میلیارد مسافر به مسافران مترو تهران افزوده شود و در واقع همزمان با 10 ساله شدن  مترو تعداد مسافران به 2 میلیارد نفر برسد.

وی در ادامه افزود: امروز 16 نفر از 801 راهبر قطارهای مترو در شرکت بهره ‌برداری متروی تهران موفق به دریافت گواهینامه پایه یک شدند.

به گفته مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران امتیاز آموزش راهبران قطارهای شهری سایر شهرهای کشور در اختیار شرکت بهره‌برداری متروی تهران قرار دارد و از این پس راهبران پایه یک متروی تهران نقش مربی سایر راهبران در سایر شهرهای کشور همچون مشهد، شیراز، تبریز و اصفهان را خواهند داشت. این مراسم با اهدای گواهینامه پایه 2 به 63 نفر از راهبران و گواهینامه پایه یک به 16 نفر از راهبران و هدایایی به آنان پایان یافت.

کد خبر 46191

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز