دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: حتی اگر بانک مرکزی سهام شهرداری را در بانک سرمایه تایید هم نکند باز هم شهرداری به واسطه آن که ارزش سهامش دو برابر شده، ضرر نمی‌کند.

محمدعلی نجفی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران همچنین  با تاکید بر اینکه دو برابر شدن ارزش سهام به معنای عدم ضرورت تحقق هدف شهرداری از خرید این سهام و فعالیت بانک شهرداری نیست، تصریح کرد: اظهارات بانک مرکزی در خصوص مجاز نبودن شهرداری برای تاسیس بانک (به واسطه آنکه یک دستگاه عمومی و شبه دولتی است) از نظر حقوقی و قانونی درست نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس، وی افزود: در حالی که بیشترین سهام بانک سرمایه متعلق به صندوق ذخیره فرهنگیان است آن هم به یک معنای عمومی تلقی می‌شود علاوه بر اینکه وزارت آموزش و پرورش مجمع صندوق را در اختیار دارد، فکر می کنم مخالفت‌های بانک مرکزی با این مسئله بیشتر جنبه روانی دارد.

به اعتقاد وی اختلاف نظر میان بانک مرکزی و شهرداری تهران در این رابطه مسئله مهمی نیست و با بحث‌های کارشناسی و حقوقی قابل حل است.  نجفی در پاسخ به این سئوال که آیا شورا برای حل این مسئله وارد عمل خواهد شد، گفت: موضوع به شورا نیامده است.

با توجه به اینکه پول سهام از محل صندوق بازنشستگی بوده است به همین دلیل در شورا نیز به تصویب نرسیده است.  وی درباره میزان افزایش ارزش سهام شهرداری تهران در بانک سرمایه گفت: ارزش سهام از 150 میلیارد تومان قیمت اولیه به 350 میلیارد تومان افزایش یافته است.

کد خبر 29429

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز