گروه شهری: عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران پیشنهاد فرماندار تهران را مبنی بر اختصاص بخشی از درآمد شهرداری‌ها به دستگاه اجرایی غیرمنطقی و غیرقانونی دانست.

حسین طلا فرماندار تهران هفته گذشته خواستار آن شده بود تا بخشی از درآمد شهرداری‌ها به بخش‌های دولتی اختصاص یابد .[بیشتر در همین ارتباط]

این در حالی است که بسیاری از کارشناسان شهری معتقدند رهاکردن شهرداری‌ها برای کسب درآمد و تأمین هزینه‌های سنگین شهر موجب فروش حجم بالای تراکم و ساخت و سازهای بی‌رویه شد و حال اگر قرار باشد بخشی از درآمد شهرداری‌ها به بخش‌های دولتی اختصاص یابد، شهرداری‌ها یا ناگزیر به حذف بخشی از خدمات خود شده و یا اینکه به‌ناچار به دنبال کسب درآمد از ناحیه تغییر کاربری‌های غیراصولی و فروش بی‌رویه تراکم ساختمانی خواهند شد.

در این بین محمدعلی نجفی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر نیز در گفت و گو با فارس به نکته دیگری اشاره کرد.

نجفی با بیان این که در همه جای دنیا این دستگاه‌های دولتی هستند که باید به شهرداری‌ها کمک کنند تا آنان بتوانند خدمات بهتری به شهروندان ارائه دهند، تصریح کرد: منابع مالی شهرداری‌ها و فعالیت‌هایشان مستقیماً خود مردم هستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با تأکید بر این که از نظر حقوقی در قانون هم چنین چیزی پیش‌بینی نشده است، خاطرنشان کرد: درست است که درآمد شهرداری تهران بالاست اما هزینه‌های آن هم زیاد است. همین امر باعث شده که قانون دولت را مکلف به تأمین بخشی از هزینه‌های شهرداری‌ها در بخش خدمات و حمل و نقل کند.

کد خبر 29253

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز