مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۹
۰ نفر

گروه شهری: با اعلام شهردار تهران مبنی بر انتشار گزارش مالی سازمان متبوع خود، خلاصه‌ای از صورت‌های مالی شهرداری تهران منتشر شد.

این صورت‌های مالی که برای نخستین بار  منتشر شده است اولین گام شهرداری برای ارائه گزارش مالی به شهروندان محسوب می‌شود.
در این گزارش آمده است که براساس تدابیر شورا ی‌اسلامی شهر و شهردار تهران مبنی بر ارائه تصویری مطلوب از وضعیت، عملکرد و انعطاف‌پذیری مالی، صورت‌های مالی سال 85  و گزارش عملکرد شاخص‌های تحول‌آفرین در روش‌ تعهدی تهیه و منتشر شد.‌
در اولین گام، در تنظیم صورت‌های مالی شهرداری تهران درسال1385سعی شده استانداردهای حسابداری ایران که توسط کمیته تدوین استاندارد‌های حسابرسی سازمان حسابرسی تهیه شده، اعمال شود. ضمن آنکه قوانین و مقررات ناظر بر انجام فعالیت‌های شهرداری نیز لحاظ گردد.
از طرفی  برای اولین بار در شهرداری تهران نسبت به شناسایی و ثبت دارائیهای ثابت اعم از مشهود، نامشهود و دارائیهای عمومی و همچنین محاسبه و ثبت ذخیره استهلاک برابر مقررات مندرج در ماده 151 قانون مالیاتهای مستقیم اقدام شده است.
همچنین برای اولین بار در شهرداری تهران صورت درآمد هزینه به تفکیک عملیاتی و غیرعملیاتی و به‌صورت مجزا جهت ارائه اطلاعات مالی شفاف و قابل مقایسه تهیه و ارائه شده است.
 در سال 1385 نیز براساس اقدامات و دستورالعملهای تهیه شده مقرر شده کلیه مطالبات و بدهیهای شهرداری تهران در حسابهای دریافتنی و پرداختنی انعکاس یابد. این طرح در جریان تکمیل تا پایان سال 1385 بالغ بر 4.512 میلیارد ریال مربوط به فعالیتهای عمرانی در صورتهای مالی انعکاس یافته که در سال 86 نسبت به تکمیل آن اقدام خواهد شد.  مشارکت‌ها و سرمایه گذاری‌های شهرداری تهران نیز  اعم از کوتاه مدت و بلند مدت بالغ بر 5.833 میلیارد ریال در صورتهای مالی سال 85  انعکاس یافته که براساس اقدامات انجام شده این روند رو به افزایش است.
بر اساس این گزارش و در خصوص دارائی‌های اختصاصی و عمومی مبلغ 39.555 میلیارد ریال در صورتهای مالی 85 شناسایی و در حسابهای ثبت شده است.
درآمدها نیز براساس روش تعهدی تا پایان سال مالی 85 بالغ بر 22.154میلیارد ریال شناسایی و در حسابهای مربوطه به ثبت رسیده است. همچنین هزینه‌های جاری و عمرانی به ترتیب در پایان سال 85 بالغ بر 7.357 میلیارد ریال و 9.119 میلیارد ریال شناسایی و در صورتهای مالی انعکاس یافته است.
 براساس قوانین مالیاتهای مستقیم در پایان سال 85 بالغ بر 1.097 میلیارد ریال ذخیره استهلاک در صورتهای مالی انعکاس یافته و دارائیها به ارزش دفتری در ترازنامه منظور شده است.
کد خبر 27522

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز