گروه شهری: گزارش عملکرد مالی 6 ماهه نخست سال‌جاری شهرداری تهران، آبان ماه ارائه می‌شود.

معاون اداری و مالی شهرداری تهران این اقدام را در راستای شفاف‌سازی‌ و تغییر سامانه مالی نقدی به تعهدی دانست.

حسین محمد پورزرندی افزود: این گزارش عملکرد 6 ماهه، موید تغییرات جهشی در نظام مالی شهرداری تهران اعم از تخصیص اعتبارات و نحوه بازپرداخت آنها است.

معاون اداری و مالی شهرداری، از شفاف‌سازی‌ صورت‌های مالی و قیمت تمام شده طرح‌ها طی 2 سال آینده خبر داد و گفت: به‌طور قطع تغییر رویه نظام بودجه‌ای در اقتصاد شهری در کوتاه مدت مقدور نخواهد بود.

معاون اداری و مالی شهرداری تهران همچنین از تحقق بودجه مطابق با پیش‌بینی اولیه شهرداری خبر داد و گفت: شهردارى تهران سال گذشته بر اساس پیش بینى‌هاى محاسباتى که انجام داده بود، لایحه بودجه 3 هزار و 400 میلیارد تومانى را به شوراى شهر پیشنهاد داد، که شوراى شهر با  2 هزار و۸۰۰ میلیارد تومان آن موافقت کرد ولی هم اکنون با گذشت 6 ماه از سال با ارائه متمم بودجه به میزان 600 میلیارد تومان ثابت کردیم که بودجه پیشنهادی دور از دسترس نیست و محقق خواهدشد.

وی با تأکید بر این موضوع که در شرایط حاضر 80 درصد از درآمدهای شهرداری تهران ناپایدار و حاصل از ساخت و ساز است؛ از ارائه طرح جامع درآمد پایدار به شورای شهر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در این راستا همگام با تدوین طرح‌های تفصیلی و جامع شهر تهران، طرح جامع درآمدهای پایدار نیز در حال تدوین و ارائه به شورای شهر است که با اجرای آن طی 5 سال آینده 50 درصد از درآمد‌های شهرداری تهران پایدار خواهد شد.

کد خبر 33950

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز