گروه شهری: جلسه روز سه‌شنبه 30 مرداد شورای شهر تهران به دلیل حضور اعضاء در مراسم تشییع پیکرمرحوم باقرآیت الله زاده شیرازی، یکی از بزرگان معماری کشور، با حدود 45 دقیقه تأخیر آغاز شد.

از مهم‌ترین دستورهای جلسه دیروزیکی اصلاح نظام مالی شهرداری تهران بودکه با اکثریت آراءبه تصویب رسید.

دراین باره رسول خادم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهرتهران خواستارهمخوانی سیستم بودجه وسیستم حسابداری شهرداری شد.

از دیدگاه این عضو قدیمی‌شورا چنانچه شرایط تحقق بودجه عملیاتی فراهم نشود سیستم حسابداری تعهدی کارآیی خود را ازدست خواهد داد ضمن اینکه با درنظرگرفتن محدودیت زمانی تا دریافت لایحه بودجه شهرداری در دی ماه امسال باید درراستای عملیاتی کردن بودجه سیستم تعهدی تسریع کنیم.

در همین باره پورزرندی معاون مالی اداری شهرداری تهران به منظور تصویب یک فوریت این لایحه به ارائه توضیحاتی به اعضای شورای شهر پرداخت و گفت: در پایان سال 85 در راستای سخنان مقام معظم رهبری به منظورشفاف سازی امور صورت‌های مالی شهرداری تهران براساس استانداردهای موردقبول به مردم گزارش شد.

وی درتعریف تفاوت این صورت‌های مالی با گذشته گفت: در نظام جدیدمالی معادل 16 هزارمیلیارد تومان اموال شهرداری در دفاتر ثبت و 2 هزارمیلیاردتومان چک‌های شهرداری به جای نگهداری درگاوصندوق وارد سیستم گردش مالی شد.

وی ادامه داد: ازافتخارات مدیریت شهری دراین دوره تغییر سیستم مالی از نقدی به تعهدی است. به طوری که درمجموع 30هزارمیلیارد تومان اموال شهرداری پس ازشناسایی ثبت وضبط شد.

اعضای شورای شهر تهران همچنین طی مصوبه‌ای شهرداری تهران را مکلف کردند که از سال 87 بودجه سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته را منضم به لایحه بودجه پیشنهادی سنواتی خود، جهت تصویب به شورای شهر تهران ارائه کند.

هفته گذشته شورای شهر تهران طرح اصلاح اساسنامه 11 شرکت و سازمان وابسته به شهرداری تهران را پس گرفت و یک فوریت لایحه چگونگی ارائه بودجه سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری به تصویب رسید که این لایحه در سی‌امین جلسه علنی شورا در دستور کار قرار گرفت و به تصویب نهایی رسید.

بر اساس تبصره یک این مصوبه، شهرداری تهران موظف شد، حداکثر ظرف مدت شش ماه از زمان تصویب و ابلاغ این مصوبه نسبت به اصلاح مفادی از اساسنامه سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته خود در راستای تحقق موضوع ماده واحده اقدام و گزارش اقدامات انجام شده را به شورای شهر تهران ارائه کند.

خادم ـ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ـ قبل از تصویب این لایحه توضیح داد: هفته گذشته بر اساس توافقات به عمل آمده کمیسیون بودجه با معاونان و مسئولان شهرداری، شورای شهر طرح اصلاح اساسنامه 11 شرکت و سازمان شهرداری را پس گرفت تا شهرداری لایحه‌ الزام شهرداری تهران به ارائه بودجه شرکتی و سازمانهای وابسته را ارائه کند که شامل همه شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس جلساتی را با مسئولان و معاونان شهرداری در هفته تشکیل دادیم و متن ماده واحده‌ مشترکی که به جمع‌بندی رسیده را تنظیم و جهت تصویب ارائه کرده‌ایم.

تقوی ـ معاون حقوقی و امور شوراها و پارلمانی شهرداری تهران ـ نیز در سخنانی از همکاری شورای شهر قدردانی کرد و گفت: طرح دو فوریتی شورای شهر مبنی بر این بود که نسبت به گزارش بودجه تک تک شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری اقدام کند که شهرداری تقاضای ارائه لایحه‌ای را برای کلیه شرکت‌ها داشت که با همدلی و مباحث کارشناسی، شورا طرح را پس گرفت تا شهرداری این لایحه را ارائه کند تا به شفاف‌سازی مالی دست یابیم که از این همکاری تشکر می‌کنیم.

کد خبر 29540

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز