گروه شهری: براساس مصوبه شورای شهر تهران در طرح جامع و تفصیلی شهر تهران، میزان تراکم‌های فعلی ( 4 و5 طبقه) حفظ شده و کاهش نمی‌آید.

این درحالی است که به گفته حمزه شکیب عده‌ای به‌دنبال کاهش تراکم به 2 تا 3 طبقه هستند.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران با هشداراینکه درصورت کاهش سقف تراکم، قیمت مسکن با جهشی دوباره افزایش می‌یابد گفت: مشاور طرح جامع شهرتهران موظف شده تا با اصلاحاتی میزان تراکم فعلی را درطرح جامع حفظ کند.

حمزه شکیب در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: هم اکنون طرح جامع و تفصیلی در شورای‌عالی شهرسازی مراحل نهایی تصویب را طی می‌کند، اما متأسفانه عده‌ای با استدلال‌هایی در تلاش برای کاهش میزان تراکم در پایتخت هستند که درصورت تأیید علاوه بر گرانی مجدد مسکن، ناهمگونی‌ها ومشکلاتی از لحاظ شهرسازی برای تهران ایجاد می‌شود.

وی از شورای ‌عالی شهرسازی تقاضا کردتا نسبت به این مسئله دقت بیشتری داشته باشد و از کارشناسان خبره بهره گرفته و اجازه کاهش تراکم را ندهد.

شکیب با تأکید بر این که شورای شهر تهران مخالف کاهش تراکم در تهران است، افزود: تهران کوتوله‌ترین کلان‌شهر دنیاست، درواقع مشکل اصلی تهران با اصلاح زیرساخت‌های این شهرمرتفع می‌شود نه با کاهش تراکم.

به گفته رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران، زیرساخت‌های شهر تهران با اصلاح معابر، تفکیک آب آشامیدنی از آب مصرفی، کاهش آلودگی هوا با استانداردسازی خودروها و اصلاح بسیاری موارد دیگر امکانپذیر است.

شکیب گفت: آلودگی هوای تهران ناشی از جمعیت نیست که با استناد به این دلیل بخواهیم تراکم را کاهش دهیم، زیرا نرخ رشد جمعیت در تهران نصف میانگین کل کشور است و از سویی دیگر تعداد خودروهای بسیاری از شهرهای دنیا، بیشتر از تعداد خودروهای تهران است، اما به خاطر استاندارد نبودن آن‌ها، آلودگی هوا در تهران بیشتر به چشم می‌خورد، بنابراین به جای کاهش تراکم باید برای حل این مشکلات چاره‌اندیشی شود.

کد خبر 33435

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز