مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۳
۰ نفر

گروه شهری: اجرای طرح ساماندهی کارگران فصلی با وجود پیش بینی و تدارک 17 مرکز از سوی شهرداری تهران، همچنان معطل همکاری و ایفای نقش برخی نهادهای ذیربط است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در گفت و گو با همشهری موفقیت  طرح ساماندهی کارگران فصلی را به تلاش و جدیت  وزارت کار و امور اجتماعی و سایر نهادها منوط دانست و خاطرنشان کرد: شهرداری و فرماندهی انتظامی تهران بزرگ آمادگی کامل برای ساماندهی این کارگران را دارد، مشروط بر اینکه سایر نهادهای ذیربط به ویژه بخش مربوطه در وزارت کار و امور اجتماعی در این زمینه مسئولانه  وارد موضوع شود.

احمد نوریان با اشاره به  نقش و سهم پیش بینی شده  برای این وزارتخانه  در طرح ساماندهی کارگران فصلی  گفت:  به رغم آماده بودن طرح،  مشکل همچنان باقی است  و بخش مربوطه در وزارت کار  باید دراین زمینه جدیت بیشتری از خود نشان دهد.

به گفته وی  به رغم مصوبات کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهرتهران و نقش تعیین‌شده برای وزارت کار، این ساماندهی هنوز صورت نگرفته است.

نوریان گفت: ساماندهی کارگران فصلی در سطح شهر تهران، هم اکنون  به صورت کاربردی،‌ طراحی و تقسیم کارشده است و  ستادی متشکل از شهرداری، وزارت کار و امور اجتماعی و ‌سازمان فنی و حرفه‌‌ای مسئولیت اجرای طرح را  بر عهده دارد و سهم هر یک نیز مشخص شده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران همچنین با اشاره به سوابق طرح ساماندهی کارگران فصلی افزود: سال 82 طرح ساماندهی کارگران فصلی و پراکنده در سطح میادین و چهارراه‌ها توسط  شورای اسلامی شهر تهران تصویب و سپس به طور آزمایشی در چند نقطه تهران در تعدادی چادر و کانکس اجرا شد ولی به دلیل عدم همکاری نهادهای ذیربط کار رها گردید.

وی گفت: با این حال شهرداری در این مدت اقداماتی را انجام داد و از جمله در سال 84 بودجه‌ای برای احداث تعدادی ساختمان تصویب وتلاش ‌هایی از سوی  شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری در این زمینه انجام شد و در حال حاضر 17 پایگاه  ساماندهی  کارگران فصلی به اشکال مختلف اعم از ساختمان  جدید و کانکس در سطح شهر وجود دارد و آماده  خدمات رسانی است.

نوریان با اشاره به فرایند ساماندهی کارگران فصلی گفت: با مراجعه افراد  به این مراکز و تشکیل پرونده، اطلاعات فردی و تخصصی آنان ثبت و از نظر هویت شناسایی می شوند و به لحاظ توانایی های فردی و سوابق مورد ارزیابی قرار می گیرند و از حیث تطبیق با قوانین و ضوابط وزارت کار رتبه بندی می شوند.

بنا به این گزارش، موضوع کارگران فصلی و پیامدهای ناشی از آن همچون بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها، سال‌ها در تهران بلاتکلیف مانده و رها شده بود و هرچند شهرداری طی دو سال  گذشته اقداماتی را در این زمینه انجام  داد ولی به دلیل همکاری نکردن دستگاه‌های ذیربط  اثر بخشی مطلوب در این زمینه حاصل نشده و هنوز تا رسیدن به یک وضعیت مطلوب فاصله زیادی وجود دارد و این طرح مانند بسیاری از طرح های دیگر در چالش بین سازمان‌ها گرفتار مانده و آن گونه که باید و شاید اجرا نمی‌شود.

کد خبر 28114

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز