شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۴:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر اجرایی ستاد کالاهای مصرفی کارگران وزارت کار جزییات نحوه تامین اقلام بن کارگری را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت کارواموراجتماعی عزیز بهزادی دبیر اجرایی ستاد کالاهای مصرفی کارگران در خصوص نحوه توزیع اقلام بن کارگری گفت:شورایعالی کار در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه خود به منظور بهسازی روش های موجود و افزایش قدرت انتخاب کارگران به اتفاق آرا تصویب کرد که در سال 85 سهمیه و تامین و ارایه کالاهای بن کارگری دوره های سال 84 و 85 بر اساس توافق سه جانبه، کارفرما، تشکل قانونی کارگاه و سازمان کار استان و یا شهرستان با رعایت مقتضیات و شرایط کارفرما و مصالح کارگرا نیا کالا مستقیم توسط کارفرما در اختیار کارگر گذاشته شود و یا کارت خرید برای کارگران از طریق یکی از بانک ها و با موسسات اعتباری تهیه شود.

وی خاطر نشان ساخت : همچنین سایر روش ها در راستای تحقق اهداف سیاست بن کارگری که مورد قبول کارگران نیز باشد از جمله پرداخت نقدی از دیگر روش های مصوب است.

عزیزی افزود: در جلسه پایان سال گذشته شورای عالی کار ادامه این روند برای تامین کالاهای بن کارگری از سال 86 برای هر کارگر اعم از متاهل و مجرد ماهانه به مبلغ یکصد هزار ریال که باید توسط کارفرما تامین گردد به تصویب رسید و قطعاً تصمیم گیری در مورد وضعیت نرخ بن کارگری در سال آینده نیز در دستور کار قرار دارد.

عزیزی افزود: در صورت عدم تنظیم توافق نامه در کارگاه برای کالاهای بن کارگری یا دیگر روش ها را منع مسئولیت برای پرداخت وجه بن سهم کارفرما به کارگران نیست.

دبیراجرایی ستاد کالاهای مصرفی کارگران افزود : اختلافات ناشی از عدم اجرای قراردادهای مربوط به تهیه و توزیع کالا و یا کارت اعتباری خرید و یا سایر روش ها در مرحله اول و از طریق سازش و در صورت عدم عدم حل و فصل موضوع در مراجع حل اختلاف رسیدگی می شود.

کد خبر 28174

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز