همشهری آنلاین: مدیرکل اموراجتماعی و سهام وزارت کار از توسعه انواع بیمه های تکمیلی کارگران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی وزارت کار و اموراجتماعی، مسعود کاظم زاده مدیرکل اموراجتماعی وزارت کار گفت:یکی از برنامه های اداره کل اموراجتماعی وزارت کار توسعه انواع بیمه های تکمیلی کارگران است.

وی افزود:پیرو مذاکراتی که میان بیمه مرکزی ایران با حوزه معاونت اموراجتماعی و فرهنگی وزارت کار در خصوص معرفی بیمه های بازرگانی که مورد نیاز جامعه کار و تولید است صورت گرفته است نیازهای بیمه ای جامعه کارگری و کارفرمایی مشخص خواهد شد .
کاظم زاده گفت:در حال حاضر بیمه حوادث کارگران کارخانجات ، بیمه عمر برای کارگران و اعضاء خانواده آنان ، بیمه عمر و پس انداز مکمل بازنشستگی ، بیمه های درمانی و بیمه های اعتبار از جمله نیازهای بیمه ای هستند که تاکنون مشخص شده اند.
وی افزود: مذاکرات اولیه با بیمه مرکزی انجام شده و قرار بر این شد که هم شرکتهای دولتی که در حوزه بیمه فعال هستند و هم بیمه های خصوصی در این بحث مشارکت نمایند .
مدیرکل اموراجتماعی وزارت کار گفت:در اجرای اصل 44 قانون اساسی و فرامین مقام معظم رهبری اولویت مشارکت در این طرح با بیمه های خصوصی است.
وی افزود: با بررسی های اجمالی که در رابطه با کیفیت و خدمات بیمه های خصوصی به عمل خواهد آمد هر شرکتی که از کیفیت و خدمات مطلوب و پرسرعت برخوردار باشد دراولویت همکاری با وزارت کار قرار خواهد گرفت .
وی در خاتمه گفت: اطلاع رسانی های بعدی در این خصوص پس از جمع بندی نهایی از طریق رسانه ها برای آگاهی کارگران عزیز و کارفرمایان محترم صورت خواهد پذیرفت.

کد خبر 29238

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز