دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۰
۰ نفر

گروه حوادث: در حالی که کارآگاهان پلیس برای دستگیری کلاهبردار 15 میلیاردی، تمام مرزهای کشور را تحت کنترل قرار داده بودند، جوان کلاهبردار در دام نقشه‌ای افتاد که خودش طراح آن بود!

از اواخر تیرماه، کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری کرج با شکایت های متعدد از مدیر عامل جوانی قرار گرفتند که با تاسیس یک شرکت قلابی لیزینگ خودرو  اقدام به انتشار گسترده‌ آگهی پیش فروش و فروش اقساطی خودرو به قیمت های باور نکردنی کرده و به کلاهبرداری چند میلیارد تومانی دست زده بود.

با افزایش شکایت ها به دستور سردار زارعی- فرمانده انتظامی استان تهران- تحقیقات برای شناسایی مرد کلاهبردار آغاز شد. در جریان این تحقیقات بود که کارآگاهان دریافتند مدیر‌عامل 34 ساله به نام محمد علی، از مدتی قبل اقدام به انتشار آگهی هایی  کرده که در آنها شرایط بسیار فریبنده‌ای را برای ثبت نام خودروها اعلام کرده بود.

بر طبق این آگهی ها این شرکت قلابی لیزینگ قرار بود خودروهای پژو 206 ، پراید و پژو را 4 تا 6 ماه بعد از ثبت نام به قیمت10 تا 15 درصد کمتر از قیمت کارخانه‌ای خودرو و بدون احتساب سود اقساط به ثبت نام کنندگان تحویل بدهد. با این شرایط فریبنده متقاضیان بسیاری  در مدتی بسیار کوتاه با پرداخت مبالغ کلان اقدام به ثبت نام  کرده بودند که حتی برخی از آنها برای دریافت چند خودرو پول واریز کرده بودند.

در جستجوی کلاهبردار فراری

در حالی که نخستین برآوردها نشان می داد رقم کلاهبرداری ها چند میلیارد تومان است عملیات دستگیری مدیر عامل شرکت آغاز شد، اما وی متواری شده  و هیچ سرنخی از مخفیگاه وی در اختیار پلیس نبود.

کارآگاهان در نخستین مرحله به بازجویی از کارمندان شرکت پرداختند اما آنها که اکثرا از نزدیکان و اقوام جوان  کلاهبردار بودند اطلاعات چندانی نداشتند.

تحقیقات ادامه داشت، تا اینکه کارآگاهان از طریق منابع اطلاعاتی دریافتند که یکی از همسران  مرد کلاهبردار در حال تخلیه شرکت اوست، به این ترتیب وی در عملیاتی ضربتی دستگیر و تحت بازجویی قرار گرفت ، اما وی نیز اطلاعات زیادی نداشت.

در حالی که کنترل های اطلاعاتی برای یافتن سرنخی از مخفیگاه مرد کلاهبردار ادامه داشت، و تصاویر وی در اختیار ماموران گشت پلیس  کشور  و  خصوصا مناطق مرزی که احتمال فرار این  متهم ممنوع الخروج  از آن نقاط وجود داشت قرار گرفته بود، ماجرای عجیبی به فرار این مرد پایان داد.

کلاهبردار با پای خود به زندان رفت

عصر سیزدهم مرداد ماه مرد جوانی که خود را بازرس ویژه نیروی انتظامی معرفی می کرد به اداره مبارزه با مفاسد اجتماعی کرج رفت و با بیان اینکه قصد بازجویی از همسر مرد کلاهبردار را دارد از ماموران خواست به دستور او عمل کنند.

ماموران پلیس که  از همان ابتدا به رفتارهای این مرد که شباهتی با ماموران پلیس نداشت مشکوک شده بودند وی را تحت نظر گرفتند و در این هنگام بود که یکی از ماموران پلیس به خاطر آورد که این مرد همان کلاهبردار تحت تعقیبی است  که عکس وی در اختیار گشت های انتظامی قرار گرفته است.

به ا ین ترتیب موضوع به سرعت به کارآگاهان جنایی اطلاع داده شد  و لحظاتی بعد مرد جوان که نمی توانست باور کند  به این راحتی به  تله افتاده باشد دستگیر شد.

با دستگیری مرد کلاهبردار، کارآگاهان به سرعت اقدام به بازرسی خودروی وی کرده و از داخل آن  10 عدد کارت جعلی با آرم نهادها و ارگانهای مختلف، یک اسلحه کلت کمری و 9 تیر فشنگ، گازاشک آور، یک میلیون و 400 هزارتومان پول نقد و 54 فقره چک به مبلغ  85 میلیون تومانی  کشف کردند.

800 شاکی تا الان!

سردار رضا  زارعی- فرمانده انتظامی استان تهران- با اعلام خبر دستگیری بزرگترین کلاهبردار گفت: این پرونده تاکنون بیش از 800 شاکی داشته که بر اساس اظهارات آنها و بررسی‌های پلیس، رقم کلاهبرداری متهم در برآوردهای اولیه بالغ بر 15 میلیارد تومان اعلام شده است، اما از آنجا که  احتمالا میزان کلاهبرداری این فرد بیش از این میزان بوده است، مرجع قضایی با قرار 150 میلیارد تومانی، وی را روانه زندان کرد.

کد خبر 28357

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز